onsdag 29. oktober 2008

Nytt kurs og ny snø

I går var jeg på teorikveld før grunnkurset i dressur begynner. Jeg gledet meg, til tross for at jeg er ekstremt lite glad i å ha planer "for kvelden"... Som regel er det nok å henge fingrene i allikevel, uten at jeg trenger å ha organiserte aktiviteter på gang, særlig sånne som innebærer at jeg ikke tar meg bryet med å kjøre hjem fra jobb, for jeg må inn til Tønsberg igjen etter ca. 15 minutter hjemme. Ola hentet Milli på jobben min, jeg satt kursen mot Tønsberg og slo i hjel litt tid med avislesing og spising av middag på en av bryggerestaurantene (DEN delen liker jeg:o).

Av gårde til kursstedet. Dette skulle bli fint! Helt til jeg kom inn et rom stappfullt av folk. Jeg telte ca. 80 stykker på radene foran meg (og det var 3 rader til bak....). GAAAAAA. Skulle vi være så mange på kurs??? Det var han som hadde tv programmet "Hundeskolen" som hadde teorikvelden. Han var veldig flink, og jeg glemte nesten hvor mange som satt rundt meg. Han fortalte på en levende og humoristisk måte om hvordan hunden tenker. Veldig, veldig bra! Desto bedre ble det når det gikk opp for meg at de hadde samlet kursene fra Tønsberg, Horten og Sandefjord og endatil er det både valpekurs og grunnkurs (puh, puh, puh). Jeg formelig hyperventilerte av glede når det ble ropt opp kun 3 - 4 navn, inkludert mitt eget, som skal delta på grunnkurset i Tønsberg. Nå er jeg helt sikker DETTA BLIR GØY! Går for Dixies triks med tube-godis, men grundig forskning i kveld har vist at leverpostei på tube slår bedre an enn magerost. Da setter altså Milli-mor og jeg kurs for Messeområdet i Tønsberg i morgen etter jobb. Vi gleder oss masse!

I natt kom det snø!!!! Jeg hadde åndsnærværelse nok til å ta med kamera ut i dag tidlig før jobb. Resultatene ser dere her:

Hmmm, dette teppet var grønt i går.... Skeptisk nå....



Ja, ja, jeg får vel våge meg utpå, men jeg liker det IKKE!!


Heeeeey, detta var jo ikke no' skummelt. Det er jo GØY!!!

Det tok ca. 3 sekunder før Milli fant ut dette. Da hadde hun ikke tid til å gå på do, for det var mye morsommere at det sprutet litt snø fra både hennes poter og min føtter da vi gikk rundt her (for å få henne til nettopp å gå på do). Hun har vært rastløs i hele dag og vil bare ut. Da vi endelig kom hjem begynte det å regne, så det var den moroa. Men forhåpentligvis har vi mer i vente:o)

I morgen er det altså dressurkurs også skal Milli være hos Daisy og familien hennes i helgen. Det tror jeg blir kjempegøy for henne!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Så artige bilder av Milli :o)
Det var liksom noe anna dette, enn harde snøfonner på fjellet! Nalle storkoser seg også, vi gikk lang eftastur i skogen -rett før det ble mørkt og det begynte å snø igjen... Men, det er ikke SÅ mye her heller altså.
Kankje rakfisken snør ned???
Lykke til på kurs imorgen, begge to!

Anonym sa...

Hørte morsomt ut på kurs:-) Men skjønner godt at du var skeptisk til å begynne med.

Har nettopp vært ute og det er bare så utrulig hvor stor forskjell 5 cm med snø utgjør. Det er jo nesten lyst ute!!

Kos dere i morgen.

Anonym sa...

Kurset avlyst grunnet drittforhold ute på den plassen vi skal være. Litt skuffende, men absolutt forståelig for den som ser ut vinduet.....

Vi begynner på ny frisk på tirsdag:o)

Nøve sa...

Det finns ikke dårlig vær, men...

Ja,ja - dere får vel de timene dere skal ha likevel :o)

Anonym sa...

Milli, hva skjer'a???
Var Daisy grei?
Du skal vel på skola i morgo? Gleder du deg? Det burde du - svigermor har sikkert lommene FULLE av godteri.
Jeg har slutta på skola for i år.
Savner deg grådig! Ingen er som deg.

Natta-nuss fra Nallen din. LOVE YOU,BABY.

Ps. Han derre Charlie skal vel ikke på din skole...?