søndag 4. juli 2010

Jeg har vært i Paradis:o)))

Sissel og jeg hadde avtalt at jeg skulle komme ned å se på valpene til Honey, samtidig skulle jeg lære litt:o) Også skulle Sissel og jeg kose oss litt:o))

Torsdag ettermiddag satt jeg kursen mot Fjelldronningen, etter å ha gledet meg leeeeenge. En blid Per og en like blid Sissel møtte meg når jeg kom. Honey og Asca var selvfølgelig også i godt humør over besøk – men aller, aller blidest var nok lille Cita. Hun satt klistra til meg fra jeg kom til jeg dro og jeg har smeltet helt!!!! Ofelia, Belle og Indy sto i hundegården, og det var stoooor stas å treffe dem også.

DSC_0024

Sjekk disse helt utrolig nydelige hundene da. Cita fikk ikke plass ved grinda, men er til stede:o)

Etter at jeg hadde hilst på alle voksne dyr og mennesker – ja da var tiden kommet til de helt utrolig nydelige valpene…. Dette trenger vel ingen kommentarer?!!!!! Honey viste dem stolt frem, og som den harmoniske og veltilpasse jenta hun er, så hadde hun full tillit til at vi var snille og greie med barna hennes!

DSC_0012

DSC_0016

DSC_0014

DSC_0032

Valpene var så utrolig tillitsfulle og trygge. De fikke spise mat for første gang mens jeg var der – det gikk ned på høykant, det var skikkelig gøy å se. Jeg har fått fri tilgang til valpekasse og kos. Helt fantastisk!! Hos Sissel og Per er det så mange flotte hunder og folk, at jeg får liksom ikke brukt nok tid på alt jeg gjerne vil – men gjorde en hederlig innsats torsdag og fredag:o)

Sissel har villig delt av sin kunnskap, jeg skal ikke si at jeg har lært det – men jeg har i allefall fått med meg myyyye mer lærdom enn jeg hadde når jeg kom.

Cita ble liksom aldri helt ferdig med meg – plutselig kom Sissel på at vi måtte vise henne bilen min – hun hadde selvfølgelig helt rett – Cita ventet på at Milli skulle dukke opp, og vet jo godt at hun pleier å være i den bilen….

DSC_0004

Ingen Milli var med i dag.

Vi har gått turer i et nydelig skogområde. Ingen spøk med 6 hunder, men jeg hadde en god lærer, og må innrømme at jeg ble veldig stolt av Fjelldronningene og Kongen når vi møtte en hund – og den eneste som ga lyd fra seg var den fremmede hunden!!!

DSC_0002

Stolt “tante” på tur – veldig stolt faktisk:o)

Sissel disket opp med nydelig middag og vi satt på terrassen en flott sommerkveld. Spiste og drakk og storkoste oss.

På natten trengte jeg jo ikke bekymre meg over å være uten selskap. Cita og Indy ble gladelig (i hvertfall Cita – Indy tok det litt mer med fatning) med inn på soverommet, og en lykkelig Cita la seg som en liten ball inntil meg for å sove. Jeg sov som en stein med disse to ved siden av meg. Herlig!!!!!

Fredag morgen var det frokost, tur og mere valpekos og litt praktiske ting, som rengjøring av valpekasse etc.

Jeg er så full av inntrykk enda – både av valpene og av de voksne hundene og alt jeg fikk være med på. Jeg har nok ikke absorbert alt sammen – men jeg sitter her og smiler når jeg tenker på det. Siden jeg ikke har vært med på dette før, så er det jo litt “stort” for meg dette her!! Det er innmari gøy å se hvor lett ting sklir, til tross for at det er mange hunder der.

Jeg ser at dette innlegget kommer litt “hulter til bulter”, men det er sånn inntrykkene er oppe i hodet mitt – frem til jeg får sortert dem:o) Dette kommer jeg til å tenke på MANGE ganger!!!!

Sissel og Per: Tusen, tusen takk for meg og for gjestfriheten deres. Helt fantastisk!!!

DSC_0029

13 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så mange flotte bilder!Tenker du har kost deg skikkelig!! Artig å lese at alt går som på skinner selv om det er flere hunder!! Tror at ting kanskje går lettere med flere? Sissel og Per er i allefall veldig flinke læremestere!!
Jeg er i allefall veldig stolt av å ha en hund i fra fjelldronningen!! Nå er jo Roxie 1,5 år og jeg som trodde at alle kennler var sånn som hos Sissel og Per! God sommer til dere på Tjøme!!

Inger`s blogg sa...

Kan skjønne du hadde et par herlige dager, bildene forteller jo alt!!!

Det er noe specielt med folket og hundene på Fjelldronningen.
Så moro du fikk oppleve dette Gry.
Nå gleder du deg vel ennda mere til det blir Millis og din tur med valper.

Wilma sa...

Så heldig du er! Det så helt herlig ut! Det ser utrolig "profft" ut å gå tur med 6 hunder! :) Kjempefine bilder og så nydelige valper.
Fortsatt god sommer!

Marianne & Wilma

Hanne sa...

Enig; skikkelig proff ser du ut der du går med alle hundene på tur!!

Skjønner at du har kost deg!!!

Nina og Bonnie sa...

Der kom endelig rapporten jeg har ventet på. :)))) Og for en rapport...ser ut som du kunne vært der i uker. Ja, jeg tipper du har hatt det som plommen i egget. Det ser sånn ut på bildene. Tenk når du skal kose sånn med din egen gjeng med valper. :-)

Sissel er en god læremester og jeg er sikker på du har lært masse. Dessuten er hun bare en telefon unna hvis du lurer på noe.

Ha en fin uke, Gry, og gi Milli en kos fra tante.

Nøve sa...

Så herlig :o))))
Nå er "du" vel klar for avl snart.
Klem fra meg og Nalle!

Dixie sa...

Det ser ut som du har hatt noen veldig koselige dager hos Sissel og Per, og det må ha vært veldig greit å få se litt hvordan det fungerer å ha så mange valper i ett hus før det er hos dere! :D

Jeg er helt enig i at folkene og hundene på Fjelldronningen er spesielle! Jeg har ikke møtt så veldig mange andre oppdrettere, men fra det jeg har hørt fra andre hundeeiere virker det ikke som om de har noe særlig kontakt med oppdretteren i det hele tatt! Så jeg også er veldig fornøyd med at Dixie kommer derfra! :D

Veldig kjekt å få se litt bilder fra torsdag og fredag i hvert fall! Det så veldig gøy ut å gå tur med alle 6 hundene på en gang! :D
Ha en fin sommer! :D

Lappelykke sa...

Stilig bilde av deg og alle de vakre lappene, du så helt proff ut - så ut som om du ikke har gjort noe annet enn lufte mange på en gang!

Det hørtes virkelig ut som en tur i paradis, ja. Det er noe helt eget med gjestfriheten hos Fjelldronningen - det er rett og slett et hus fylt av vakre mennesker og hunder, hvor man alltid føler seg vel!

Så søte valpene er! Spennende at du tenker valper på Milli?

Ha en fin uke!

Gry og Millis blogg sa...

Det var så flott å oppleve dette! Jeg gleder meg nå enda mer til jeg skal ha min egen lille valpekasse å boltre meg i (og er veldig glad for at Sissel ikke bor så langt unna:o))

Det er jo så tydelig at dette KAN Sissel, alt sammen. Jeg surra fælt med båndene til alle hundene til å begynne med - til og med det måtte læres (og skal jeg være ærlig, så leide vi jo bare tre hver.....;o)

Jeg kjenner igjen en del ting fra fjøset faktisk - det å ha nyttige ting i umiddelbar nærhet og det å ha helt faste rutiner. Det viktigste jeg har lært er kanskje å tenke litt at Milli er en sau, ikke styre for mye (og jeg lover dere - det kan bli MYE), men stole på at hun klarer det meste aldeles bra på egenhånd, sånn som jeg ofte stoler på søyene mine:o)

Det var virkelig en opplevelse dette!!!!

Anne-Liss sa...

Ble nesten litt misunnelig ;-)

Du har hatt en uforglemmelig dag + natt på Fjelldronningen, fint med litt trening før det kommer valper på Tjøme. Koselige bilder av deg og Sissel i valpekassa og Honey så glad og fornøyd.
Så mange flotte hunder de har, bildet av dem der de henger i døra var virkelig søtt.
Det ser ut som du koser deg som hundepasser på tur.

snorredimma sa...

Å, hva kan jeg si - det MÅ være paradis du har vært i!!! Jeg kunne sittet oppi den valpekassa i evigheter...sukk....For en opplevelse, og Sissel er snill som lærer villig bort og lar deg ta del i dette. Du kommer til å klare dette vel så bra som Milli!!! ;o)

Siss sa...

Hei Gry!
Tusen takk for kjempe koselig besøk av deg:-)
Cita lita savnet deg en stund etter du hadde reist.
Hun roet seg når jeg sa Gry kommer snart til bake. Jeg regner jo med at du gjør det om ikke så alt for lenge????
Tror Asca blir grådig fornærmet på deg om du ikke kommer og besøker henner med sine små :-)

Fikk meg en god latter når du skriver at du må tenke at Milli er en sau...
Det med valper kommer du til å klare som en drømm. Du har både erfaring med andre dyr,og et godt håndlag. Det ser dere på bilde av Gry med to valper på en gang.Det er ikke mange som løfter to valper på en gang.Gry gjorde det med en ro og sikkerhet:-))))))

Gry og Millis blogg sa...

Jeg kommer tilbake Sissel!!!! Kan jo ikke fornærme sjølveste Asca, også må jeg kose litt ekstra med Cita og dulle litt med Ofelia og le litt med deg:o)))

Jeg har tenkt så masse på det i dag - det var et spesielt døgn for meg det der, så utrolig heldig jeg var som fikk lov til dette!