søndag 21. juni 2009

En perfekt helg:o)

På fredag var det så innmari fint vær og jeg fikk så innmari lyst til å dra til Trollsvann. Det ligger i indre Vestfold, og jeg har ikke vært der siden lenge før Kaisa døde. Men nå våknet altså lysten til å dra opp dit:o) Jeg vet at Hanne jobber vakter, og i håp om at hun hadde fri på dagtid, spurte om hun og Bienna ville være med. De hadde anledning, ville gjerne være med, så vi  plukket dem opp på vei inn mot byen.

FOR et deilig sted Trollsvann er! Det er så stille at du ikke kan høre en eneste menneskeskapt lyd (bortsett fra noen fly av og til, men de later jeg som om jeg ikke hører).

Milli været VANN så fort hun ble tatt ut av bilen, og trakk hele tiden nedover en bratt skrent mot vannet. Da hun endelig kom til Trollsvannsstua og fikk lov til å bade, var hun ikke sen om å hive seg uti:o) Bienna er nok mere av vassetypen og ventet tålmodig på land, der forsynte hun seg lynkjapt av pinnene Milli kom svømmende med (ikke dum den dama der;o). Det var helt perfekt der oppe på fredag formiddag:o) For Hanne og for hundene og for meg:o)

Lørdag ble det tur med Milli kombinert med en rømt sau, det gikk fint å få fanget henne og lamma, og etter hun stakk av i dag igjen, må hun “sone” på et annet beite, nemlig her ved gården, under nøye overvåking:o) Hun gikk på et nydelig beite ved Engø gård, ikke spesielt festlig å fange sau der, med MYE badegjester som henrykte tilskuere…..:o)

I dag var det utstilling i Sandefjord. Vi er storfornøyd med resultatet: 1. kval og 1. konk:o) . Det som var aller best var at vi lagde vårt eget lille “lappishjørne”, sånn at det var NESTEN som på en lappisutstilling:o) Altså VELDIG koselig stemning!

DSC_0002

Her er mange av oss:o) Christian og Toivo og Sidsel, Rolf, Honey og Arja samt Naman med eiere kom etterhvert:o)

Charlie og Milli ble jo selvfølgelig henrykt over å se hverandre.

DSC_0050a

Hvis Charlie følte seg litt oversett av Milli, tok han resolutt tak i henne og dro henne mot seg. Påfallende mange ganger og påfallende morsomt!

Milli, Bienna og Charlie var i sitt ess i dag. Jeg tror de hadde fryktelig mye å snakke om:o)

DSC_0005a

Tssk, tsssk, har dere hørt at bla, bla, bla??? Bienna har noe sladder på gang og Charlie og Milli er lutter øre(r)

Uansett hvor de snudde seg, så hadde de jo en lappis å leke med. Milli og Bienna har tydeligvis overkommet “Tuppen og Lillemor” faktene sine, og er nå for tiden SKIKKELIGE bestevenninner! Det gikk så langt at Bienna nektet Toivo å hilse på Milli ved en anledning, til vår store munterhet:o)

DSC_0041

Bestevenninner!

Milli er jo vant til å ha draget på gutta, men ble nok litt frustrert over Toivo, som, i følge sikre kilder, ikke er særlig keen på blondiner, der i gården er det brunetter som gjelder…:o)

DSC_0055a

“Kan noen fjerne det halehenget?? Hvor blond går det an å bli?????”

De fleste av oss har jo fått med seg at Christian slutter i Forsvaret og flytter “hjem”…

DSC_0006a

Han påstår han har kjøpt hus til Toivo…. Vi tviler, det er GOD plass til Christian der også…;o)

Her er noen bilder fra ringen:

DSC_0021a

Frithjof (broren til Barfi!!!) og Arja.

Arja ble BIR valp! Jeg dro før det var slutt, så det er mulig det ble mere heder og ære på vakre, lille Arja!

DSC_0024

Nina og Charlie med knallkontakt går i ringen til 20 i stil!!

Det var så gøy å se Nina og Charlie i ringen i dag. Det så ut som om begge to hadde det veldig fint inni der!

DSC_0027

Christian og Toivo har også dagen, og kontakten er på plass:o)

DSC_0029aBIR i dag ble Aiko! Se så vakker!!  Det tror jeg mammaen hans også synes:o)

Den store overraskelsen i dag kom når vi forsto at kritikken var skrevet på tysk(!) Jeg er skikkelig grønn i det språket, men klarte, mest med god hjelp, å tolke følgende fra kritikken: “God type…….(bla, bla, bla), har lett hode og benbygning i forhold til sin størrelse, skjønne, mørke øyne….. (mere bla, bla), veldig god pels (og enda mere bla, bla, bla)”. Ikke viktig egentlig, det viktigste er at vi hadde en fin dag!

Til ære for våre “islandske” venner, tok jeg et bilde av den eneste islenderen som var der. En vakker, vakker gutt! Jeg håper inderlig det er greit at jeg viser frem bildet av ham her i bloggen! Så vidt jeg forsto så har han truffet Ask og Embla:o)

DSC_0039a

Askur av Alvedans

Vi hadde et par vakre, vakre FL tilskuere i dag også:

DSC_0009a

Naman, som kjente igjen Milli fra hundetreffet i februar:o)

DSC_0010

og vakre, milde herlige Honey

Tusen takk til alle som gjorde dagen i dag så vellykket for oss, simpelthen kun ved å være der!

Ha en flott uke:o)

16 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder! Ser at dere hadde det skikkelig koselig!! Artig bildet der Milli prøver å kjøre trillebor med toivo og han bare ser helt oppgitt ut av henne. Tungen uten for å virkelig understreke hva han mener!!

Nalle og svigers sa...

Så fine bilder!! Jeg må innom her og lese nøyere etterpå, jeg var bare så innmari spent på å se, vi visste jo at Milli gikk til topps som vanlig ;o)
Gratulerer Milli!!!! Tusen nuss fra Nallen din ;o)

Dixie sa...

Gratulerer med utstillingsresultatene! :) Høres ut som dere har hatt en kjempefin helg - både på tur med Hanne og Bienna, og på utstilling! Kjekt at Milli og Bienna har blitt så gode venner! :)

Kritikk på tysk?! Det hadde jeg ikke skjønt noen ting av! Men det hørtes jo kjempebra ut det dere klarte å tyde! :)

Siss sa...

Takk for god oppdatering på utstillingen :-) Det var nesten så jeg var der selv....Herlige bilder av mange vakkre lappiser.Gratulere med Milli.

Nina og Bonnie sa...

Først gratulerer så mye i dag. Tror jeg glemte det i alt. Milli blir jo bortskjemt med disse flotte resultatene.

Takk for i dag, Gry. Nesten rart å dra på utstilling og ikke vi skal kjøre sammen. Haha!!!

Så flotte bilder du har fått av oss. Jeg hadde jo med fotograf så jeg fikk mange bilder. Har jo ikke fått rota meg til å skrive noe ennå. Kommer i morgen. Og jeg må få oversatt min kritikk.

Nøve sa...

Dere ser så proffe ut i ringen!
For noen bilder du har tatt, veit neimen ikke hvem jeg vil fremheve - for noen motiv! Så Milli måtte prøve seg litt på Toivo, hehe. Ellers er de venninnebildene så artige. Og den flotte islenderen!
En perfekt helg er utmerket godt dokumentert :o)

Ville sa...

Nøve eg er heeelt enig, veldig proffe og ikke minst avslappede ser de ut alle sammen.
Det er så gøy å sitte her på "sidelinja" å lese og se den utrolige fremgangen til dere alle i ringen, gatulere med resultatet Milli og Gry:o)
Koselig lapphund hjørne.
Morsom bildeserie av jentene og guttene:o)))
Milli tar nok innersvingen på de fleste gutta tenker jeg, blond og vakker som hun er.

Marianne sa...

Så gøy Gry at Milli gjør det så bra i ringen!....Askur islender har vi hilst på et par ganger ja....de bor i nærheten av sandefjord, og de er alltid innom på agility stevnene der...en NYDELIG hanhund....

snorredimma sa...

Det var litt av en helg! Milli, vakker som hun er, gjorde det selvsagt bra på utstilling igjen...

Mange fine bilder, og så fint å se Nina og Charlie har den super-kontakten i ringen. Godt jobba, Nina!!

Se det, jammen var det ikke en islending der, også...;-)

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Tusen tusen takk Gry for at du deler bilder og herlig tekst med oss. Jeg har jo ikke skjønt hvordan man legger inn flere bilder og legger tekst under. Klem!!!

Christian og hundene sa...

Artig referat fra utstillingen:-) Gøy å lese, og stemningsfulle bilder:-)

Gøy å treffe dere igjen:-)

Kathrine sa...

Hei :) Gratulerer med finfine resultater i helgen!!! Kjempeglade på deres vegne!! Milli er jo bare så vakker!!! :)
Vi har endelig fått fingen ut å sendt deg bilde fra forrige utstilling ;)

Klem fra Kathrine og Lana

PS! Den mailen du sendte var veldig fint skrevet! :)

Hilde sa...

Hei Gry!
Takk for koselige hilsener på bloggen min! De setter jeg pris på.

Som vanlig er det koselig og beskrivende å lese hva dere gjør og om hverdagen på gården. Sauer, fugler etc.
Det er så flott at dere er en slik gjeng som møtes, til turer og utstillinger. Nå er det jo ikke lenge til dere skal til Bergheim på treff, heller. Det blir sikkert helt knall!!
Rundering er å finne mennesker(og av og til andre ting, også) som har blitt borte/gjemt seg i skogen. Det er det som du og Kaisa også trente på. Jeg lurer på hvor langt du er kommet med apporteringstreningen med Milli? Det er greit å ha begynt på det før kurset vi skal ha. Det kommer til å bli et morsomt kurs, tror jeg. Jeg gleder meg!
Ps. Milli: Fant kan dessverre ikke være med. Da hadde ikke mor fått gjort annet enn å springe rundt på leting etter han = omvendt rundering i praksis.

Mvh Hilde.

Nøve og Nalle sa...

Kanskje vi må ha ett lite apporteringskurs først ;o)

Gry og Milli sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer og gratulasjoner:o)

Hilde: Vi har ikke trent apportering (utenom at jeg kaster en ball og Milli henter den og konsekvent legger den to meter unna meg;o)

Nøve: JA!Går det med et nettbasert kurs?????????? Hilde?

Hilde sa...

Hei igjen.

Det var kanskje ingen dum ide, Gry!
Kanskje jeg skal "snekre" sammen et lite treningsopplegg og sende til dere i juli/august mnd?

Hmmm... :)