søndag 12. juli 2009

Charlie har kommet!!!!

Etter festen i går, som selvfølgelig gikk veldig fint og var veldig koselig(!), har vi fått svært celebert besøk:o) Charlie har endelig kommet!! Dette har vi gledet oss til! Bare så det er sagt: HAN ER EN DRØM Å PASSE. Han hviler ALDRI, men bjeffer ikke, spiser som en hest og er (som vanlig) bare glad og blid. Jeg tror jeg en gang har beskrevet Charlie som “elskelig” – det er et veldig beskrivende ord, han er alltid blid den gutten der og sjarmerer oss i senk her.

Etter at Kirsti og Nina reiste gikk vi en liten tur opp på jordet. Jeg bandt han og Milli til hver sin gjerdestolpe mens jeg sjekket sauene – ikke en lyd å høre fra noen av dem. Når vi kom inn på jordet festet jeg langlina på ham, det var nok lurt, for han spotter alle mulige utganger umiddelbart… Det er helt nifst, han ser hvor han kan gå ut, og han går. Jeg tror han bare vil utforske litt, for han er mildt sagt VELDIG opptatt av hvor jeg er.

DSC_0069

To gode venner:o)

Når vi kom hjem, bandt jeg begge to i tørkesnora mens jeg holdt på med hønene (som har for øvrig ikke bryr seg om i det hele tatt), fortsatt ikke en lyd. Han senser nok at for Milli er dette dagligdags og hennes trygghet smitter over på ham. Etter vi kom inn, kikket han litt etter Nina, før han fant ut at han nok må klare seg med bare oss. Like bli’:o) Han gir seg aldri med leken, Milli har nå søkt tilflukt under skjenken “sin” i et desperat forsøk på å få en blund på øyet, men det er jo ikke så lett, det er så innmari gøy å ha Charlie på besøk:o))) Charlie trekker mye mot Ola, noe selvfølgelig Ola er henrykt over.

Den matvrange Charlie-gutten har nå fått i seg anselige mengder Eukanuba, og jeg har stengt serveringen for kvelden, litt redd for magen hans i natt…

Nå skal jeg prøve å legge meg med begge to på soverommet mitt…. Jeg har advart Ola om at Milli sannsynligvis blir sendt ned til ham igjen. Så fort Milli rører på seg er Charlie klar for mere action. At han ikke er utslitt!!? De har lekt kontinuerlig i snart 12 timer de to gode vennene.

Rapport om nattens begivenheter følger helt sikkert i morgen, da skal han være med meg på jobb også, så det er mye nytt for ham nå.

DSC_0074

En sjelden pust i bakken….:o)

13 kommentarer:

Nøve sa...

Så moro å få slik en gjest :o)))

Håper og tror dere får fine dager. Skal se at Charlie dabber litt uti uka.. Han tror vel han er i himmelrik i morgen når han våkner sammen med Milli og gjengen. ;o)

Børre og Hege sa...

Koselig med besøk. Fin trim denne leken de har. Lykke til i natt. Håper de holder seg i ro.

Luna sa...

Det høres veldig kjekt ut å ha to lappiser! De er veldig søte ilag.. charlie roer seg nok etterhvert tror nå jeg.. ! kos dere! :)

T :-) sa...

Så herlig da. Jeg tror dere kommer til å storkose dere alle 4 og Nina kan nyte ferien sin siden hun vet at Charlie har det helt topp han også :-) Det blir spennende å følge med på hvordan dagene framover blir. Kommer Charlie til å holde koken? Får Milli nok og rømmer til Hallingdal? Eller må den gode Charlie også ta det litt med ro etter hvert? Og får Gry sove i natt?

Flotte bilder som vanlig :-)

Marielle sa...

Så søte begge to :-) Er nok kjempe kjekt for Milli å ha besøk av Charlie :-)

Gry og Charlie;o) sa...

Herre min hatt, jeg ler meg i hjel Tove. Det er kjempemorsomt med denne "sommerkrim" måten din å skrive på. Jeg hører liksom en mørk og mystisk stemme lese ordene dine:o))))) Et spørsmål som også bør stilles er: "Vil Charlie bli levert tilbake til mammaen sin"? Det ser jammen ikke bra ut. Herlig Tove!!!

T :-) sa...

Vær så snill; Gry. Le, men ikke le deg i hjel!!!! ;-)
Jeg kunne jo ikke stille det spørsmålet ditt kan du skjønne, da ville ikke Nina få noen god ferie likevel ;-)

Gry og Charlie:o) sa...

Nina har reist, og har sannsynligvis ikke tilgang på data;o)))

Hanne og Bienna sa...

Å, Charlie er god da...., men en liten Duracell-kanin også!!!

De koser seg nok veldig sammen han og Milli!! De må vel bli slitne til slutt...?

Gry og Charlie sa...

Der sa du det Hanne:o) Han er virkelig en liten Duracell kanin:o)) Milli blir sliten, men Charlie kan holde det gående. Nå ligger han helt i ro i en hundeseng under bordet på jobben. Han er kjempeflink!!! Milli er hjemme, og jeg gjetter på at hun sover. Godt!

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Det er jo bare så herlig å lese om Charlie og Milli som koser vettet av seg! Og det tror jeg Gry gjør også, synes jeg ser henne med det gliset hele dagen! Etter denne uken vet du hvor koselig det er med 2 hunder Gry! Og Charlie kommer til å sture når han kommer hjem igjen, det er jeg helt sikker på! Kos dere skikkelig! Klem

Nøve sa...

Hvordan har det gått idag?
Jeg (og Nalle) venter spent på å høre mer...

Dixie sa...

Høres ut som Charlie og Milli har det kjempekjekt! Charlie og Dixie er nok veldig like på det med leking! Hvis Tessy har lyst å hvile litt, står Dixie HELT klar i tilfelle hun skulle bevege seg bare bittelitt... :)

Hvordan har det gått med dem i dag? Er Charlie fortsatt like klar for lek? :)

Lykke til!