onsdag 29. juli 2009

Så har Barfi reist hjem til Vina og menneskene sine:o)

…. og den som synes det er litt trist, det er jeg. Det tok liksom ikke lange tiden å venne seg til den sorte, vennlige, kontaktsøkende skyggen som har vært her de siste par dagene. Vær stolt av henne du Tove, hun er skjønn!! Du som ikke synes du har vært flink nok til å miljøtrene henne… Hun tok støvsugere og sauer på strak arm, den eneste som skremte henne var Ludo, og det er jo mye vett i å vite når slaget er tapt også:o) Ludo har skremt langt større hunder enn Barfi (ikke sant Nøve?;o)

Jeg sitter jo med en god del bilder i kameraet mitt, og dem har jeg bestemt meg for å dele med dere. Så her kommer de altså, bildene fra dagene med Barfi:o)

På vei til jobben:

DSC_0039

Barfi liker IKKE å kjøre bil, men må man, så må man, og dette gikk over all forventning!

På jobb:

DSC_0041

Lekeslåssing på jobben er lov når man er hund:o)

DSC_0045

Jeg tror aldri de fant ut av hvem som er størst i munnen;o)

DSC_0050

Barfi gir seg ikke med bare munnbruk…

DSC_0053

På tide med en skikkelig jenteprat

DSC_0047

…før man gnir seg godt på snuten…

DSC_0046

og sovner

DSC_0048

Det er ikke bare Barfi-mor som er trøtt!

Hjemme:

DSC_0038

Vel hjemme er det litt mennesketing som skal gjøres, og tørkesnora er god å feste jentene i

DSC_0054

Før vi går opp på jordet og lekeslåss litt til

DSC_0065

og leker litt med ball

DSC_0078

og løper om kapp litt igjen

DSC_0082

Skal si det tar på, her er to seriøst lange tunger:o)

DSC_0090

Barfi var glad for å se Tove igjen (men ikke, ikke, ikke bilen:o)

DSC_0005Tusen takk for nå lille Barfi, du er hjertelig velkommen igjen:o)

23 kommentarer:

T :-) sa...

Så mange flotte bilder Gry, og med de velplasserte kommentarene så blir de bare helt supre :-)
Barfi hilser masse, men nå må vi finne senga. Det tar på å være på ferie skjønner du.:-)

Vi vet hvem som er den perfekte hundepasser, vet du??

Nina og Bonnie sa...

Så gøy dere har hatt det. Og masse fine bilder som viser det. Det er plass til flere lapper på Glenne og nå har du virkelig fått prøvd deg i sommer, Gry.

Kanskje like greit med litt ferie snart???

Gry og Milli sa...

Nå skal det bli godt med ferie, men det er ikke fordi vi har hatt besøk av Charlie og Barfi altså:o)))

Tove: Jeg håper det er meg;o)

Frida døde i dag tidlig. Hun virket så frisk og så gikk det fryktelig fort nedover med henne igjen. I går kveld fikk jeg ikke tak i dyrlegen. Det var trist, hun var den mest spesielle søya i flokken vår.

Nina og Bonnie sa...

uff,uff,uff. Såååå sørgelig med Frida. Men du må tenke på du gjorde alt du kunne. ;-) Kanskje ikke mye trøst i det nå, men et forsøk.:o)

Ville sa...

Jeg måtte trekke på smile båndet flere ganger jeg, herlige bilder av Barfi og Milli.
Du er så utrolig god med dyra Gry, jeg hadde ikke betenkt med et sekund på å overlatt Ville-mor i din varetekt, etter å ha lest hvordan Barfi og Charlie har hatt det, så tror jeg Ville hadde STOR trives hos deg, tror du hadde blitt hennes hjerte-venn.
Som du sier de oppfører seg veldig pent hos andre, spesielt hvis de trives, og hos deg MÅ vel alle trives tenker jeg:o)

Gry og Milli sa...

Takk Nina:o) Jo, det er faktisk en trøst i å vite at den godeste Frida hadde et flott saueliv. Siden hun var så tam, så ble hun nok spesialbehandlet, og ble sjelden eller aldri stresset når vi måtte håndtere henne i forbindelse med klipp eller andre behandlinger. Jeg er jo veldig glad for at hun var tatt inn av oss to, og at hun "var under kontroll". Jeg skjønte det i går kveld, da jeg kokte poteter til henne (nesten alle dyr ELSKER kokte poteter), at dette går gal vei. Rart, hun var så i kjempeform for to dager siden.... Nå er det bare å begynne på "alt det andre", heldigvis er Ola hjemme!!

Ville sa...

Så trist at Frida ikke er mer i denne verden, Gry. Føler med deg... miste en så spesiell søye...håper at der er en annen søye som kan ta hennes plass etterhvert.

Gry og Milli sa...

Berit: Ville er hjertelig velkommen til oss. Jeg tror hundene koser seg på Glenne. Vi har jo jordene de kan løpe på (veldig fin "lokkemat" for at hundene skal trives) også har vi et hjem som de kan få lov til å "leve" i (m.a.o. ikke så veldig "ordentlig";o). Det er lite styr hos oss, de deler bur og mat så lenge det går bra, og det imponerer meg hvor fort de sklir inn i hverdagen hos oss.

Jeg har bestemt meg for å beholde et lam etter Frida-mor. Vi har flere lam etter henne, og de aller fleste er som sin mor, tamme med flotte morsegenskaper og gode melkere. Det er liksom det jeg får gjort for henne nå. Jeg er ikke sånn med alle søyene, men i dag har jeg felt noen tårer...

Ville sa...

Feller noen tårer med deg....så fint at dere har noen lam etter henne...som er like rolige og sindige som sin mor..

Gry og Milli sa...

Berit: Du er veldig snill, tusen takk:o) Nå håper jeg inderlig dere ligger trygt og godt fortøyd til land???! Jeg tenkte på dere når jeg så værmeldingen i går. Det er meldt et HIMLA dårlig vær! Vær forsiktige!

Luna sa...

Kan skjønne at det blir litt tomt når hundene reiser igjen... det går kanskje ikke så lenge før det er bor to hunder hos dere eller..?! ;)
Trist med frida.. det er en skikkelig nedtur når det ser ut til å gå rette veien, men så ender der ikke godt likevel :(
Her har luna begynt å bli litt mer normal, på flere vis.. magen begynner å fungere igjen, og hun ligger ikke like lenge på soverommet vårt og sover.. var ekstremt mye no etter at vi kom hjem, var omtrent bare ute, eller på soverommet.. litt kjekkere no når hun er sammen med oss! Kan jo være magen plaga henne endel. Godt er det hvertfall når ting faller på plass igjen :)
hvor var det dere skulle reise på ferie? skal dere noe nå før biri? :)

Ville sa...

Vi ligger i trygg havn Gry, blir her til været roer seg, vi "huska" godt i natt, sør- østen tar inn her. Vi fikk den akter, der vi sover, så det slo godt i badeplatformen. Litt bomull i øra så sover jeg sååå godt i bølgene:o)

I morges så skiftet vi bås, så nå får vi bølgene i bauen, ble roligere da.

Ville tar bølgene med stoisk ro nå, hun elsker å ligge oppe på akterdekk, men kom ned til oss i natt når det bråka som verst, er litt stolt av henne.
Når vi flyttet båten, fikk hun lov å stå fremme i bauen, for første gang under forflytning. Synd jeg ikke tok bilde av henne, det lyste stolthet og glede ut av henne, slutter aldri å forundre meg over hvor glad en lappis kan bli over småting.

Gry, takk for tilbudet. Skal ikke se bortifra at vi en dag benytter oss av det. Kommer vi til Tjøme med ny båt en dag, og vi 2 beinte ønker å gå ennå lenger øst, så trenger kanskje Ville en liten "ferie" på land.

Gry sa...

Marte: Vi har planer om et kull på Milli med tid og stunder, og hvis alt er bra og "ting" ellers klaffer. Da skal vi beholde en av valpene selv:o) Vi drar på ferie i Birihelgen. Ola kjører meg til Biri og fortsetter til fjells, jeg kjører med Nøve hjem og han henter meg et sted på veien. Da har vi FERIE:o) Og da er jeg glad at det med Frida skjedde når vi var hjemme (når det først skulle skje). Vi blir i Valdres med noen utfarter hit og dit. Forhåpentligvis en kort tur til Vestlandet.

Berit: Ville er SÅ velkommen. Vi har alltid åpent hus (med et stort forbehold i lamminga). DET hadde vært saker det, om "søster" Ville kom på besøk. Du må ta bilde av henne neste gang dere forflytter dere, jeg innbiller meg at hun står som en gallionsfigur i baugen:o) Vakre Ville-mor. Nå får dere vel en skikkelig huskestue en stund til, godt å høre at dere ligger så trygt. Uværet skal visst komme hitover i ettermiddag, kveld og natt.

Anne-Liss sa...

Så trist med Frida da :-( Forstår at Frida har hatt en egen plass hos deg så da er det sikker ekstra trist når hun blir syk og dør.
Så heldig Barfi er som fikk en slik flott ferie hos dere og Milli da som deler plassen sin med så mange forskjellige venner.

Luna sa...

Samme som vi har planer om da med andre ord :)
..ikke lenge til Biri nå! Vi gleder oss :)

Gry og Millis blogg sa...

Marte: Det blir gøy å få valper på jentene våre:o) Jeg er helt grønn, men oppdretteren til Milli har lovet å hjelpe meg, også får jeg støtte meg til andre med kunnskap, så skal det nok gå...., men NERVØS blir jeg nok.

Ikke lenge til Biri, det blir så koselig å treffe dere:o)

Luna sa...

Ja, sikkert mange som vil komme med gode råd, det satser jeg på! :) Jeg har jo litt kontakt med kjesti på lappe tikkos kennel, hun har nok endel råd å gi. Ho skal bruke Heldalan Onni på sin fagra på neste kull! har ikke snakka med henne siden jeg så det på facebook eller hjemmesiden eller hvor det var.. men det var jo litt artig da!
Det skal bli kjekt å endelig få treffe deg og nyyydelige Milli :) Føles ut som vi kjenner dere allerede, så det er jo litt rart det der da..

Nøve sa...

Det er så mye å lese! Det har skjedd så mye på bloggene disse fem dagene :o)))
Trist å høre om Frida, men ellers er visst det meste i orden heldigvis.
Jeg følger med, kommer sterkere tilbake ;o)

Gry Viola og Roxie sa...

Trist det som sjedde med Frida. Godt at dere sak bholde et lam etter ho.
Ha en fin helg!! Så ses vi på Biri!!
Nuss på nesa til Milli fra Roxie!!

snorredimma sa...

Først vil jeg si at det er himla trist det med Frida....Det er fint at hun har noen etterkommere som har samme egenskaper som sin mor!!!

Tipper at Barfi har hatt det kjempe-herlig sammen med dere, og det er jeg sikker på at de fleste hunder vil synes etter å ha vært noen dager hos deg, Gry!!

Ha en fin helg!

Nina og Bonnie sa...

Hallo, hallo!! Har dere det fint på Glenne i helgen?? Mye å gjøre til dere skal på ferie?

Nøve sa...

Hallo hallo! Hvordan skal vi klare oss når dere drar på ferie..?
Gleder oss så til å treffe Milli-mor igjen - med Biri-look :o))

Gry og Millis blogg sa...

Hei på dere:o)

Vi har begynt å forberede oss ørlite grann til ferien, så i dag har jeg gått med spett og gjerdestolper mens Ola har slått stolpene ned og festet nettingen. Det er lurt å forsterke gjerdene før vi drar. Vi har noen meter med ganske dårlig gjerding som vi reparerer nå.

Ellers er alt bare bra her, men jeg lurer litt på selv hvordan jeg skal klare meg uten pc i to uker, trøster meg med at jeg har en tendens til å glemme det litt når jeg er på ferie, dessuten er det bibliotek i Fagernes;o)