torsdag 6. mai 2010

Litt av hvert:o)

Nå sitter vi her, pakket og klare, venter på Nøve og Nalle og gleder oss veldig til helgen!!! Jeg tror faktisk jeg har fått med alt nå (ja, Nina, vaksinasjonsattesten er med;o)! Kvitteringen til Kristiansandutstillingen finner jeg ikke, men jeg har fått nummer uten kryss på, så da satser jeg på at det går bra (ellers blir vi tilskuere:o)

Yvonne på Rödmossa har sendt meg noen nye bilder av Funny. Han har fått litt flere lyse tegninger i ansiktet siden jeg så bilder av ham sist. Jeg er SÅ stolt over å presentere pappa’n til Millis valper:

Funny 2

Paukapää Funny  (sjekk den pelsen!)

(Håper Yvonne tilgir at jeg brukte bildet før jeg har fått tillatelse – jeg pleier å få lov:o)

På Kongsberg møtte jeg en valp etter ham, Rödmossa Vajtti, kjempegøy å treffe en annen Rödmossing og de bekreftet at Funny er en herlig, herlig fyr. Til Rödmossa er det 86 mil èn vei, det blir nok et par besøk hos dyrlegen for å sjekke når den lille frøkna “står”… Så får vi bare håpe at alt klaffer, det er mye som kan skjære seg, men gjør det det, så har vi i allefall prøvd:o)

Lille Millis noe innbilte svangerskap er avtagende, og det samme gjelder vekten:o) Det er nok en sammenheng der tror jeg. Helt borte er “valpene” imidlertid ikke, for hun var med på jobb i går, og da tok hun umiddelbart oppstilling foran buret der den grønne dragevalpen ligger….. Jeg tok den ut og kastet den bortover (jeg klarer nok ikke helt å la være er jeg redd), hun hentet den sporenstreks og løp under sofaen (hvorpå den grønne dragevalpen umiddelbart havnet i buret “sitt” igjen…..).

For øvrig sto hele Sørlandsturen i fare, da vi ikke har fått satt en eneste sau på beite. Det har vært alt for kaldt til at det har grodd opp noe å spise til dem….. Tirsdag morgen ringte Ola meg å sa at jeg trygt kunne reise, det gror så dårlig i SNØVÆR!!!! Vi satser på tidenes saueslipp på Kristi Himmelfartsdag i steden:o)

Til alle som skal til Marnardal – kjør forsiktig!!!!  Til alle som ikke skal til Marnardal – skulle ønske jeg traff dere der:o)

God helg!!!

9 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Jeg er også HELT klar. Alt er med unntagen kvitteringene. De har ikke jeg fått ordnet heller. Og jeg har fått nummer og ikke et kryss. Så da er vel det bra nok. Hvis ikke så er det ikke noe krise. Ikke viktig for meg å stille. :)

Enda godt dere kan utsette saueslippet. Ola er nå snill også. :)

Vi snakkes om 15 timer....

Inger`s blogg sa...

For en flott Svensk herremann,må håpe Milli syntes det samme når den tid kommer.

Riktig god tur og lykke til i helgen!!!
Hilse så mye til Nøve og Nalle!!!

Unknown sa...

For en flott sjarmør, pelsen var enorm. Håper Milli er like imponert, noe hun helt sikker blir når tida er inne ;-)

Så fint at dere kunne komme gleder oss til å treffe dere. Hils Nøve og Nalle og kjør forsiktig.
Så snakkes vi i morgen :))))

snorredimma sa...

Wow, for en flott herremann du har funnet Milli! DEN løvemanken! Skikkelig fin er han...

Ja, ja - kos dere i Kristiansand! Vi tar det igjen en annen gang!!!!

Klemmer fra meg, Snorre og Dimma

Marianne sa...

Funny så ut som en skikkelig flott hannhund ja! Heldigt at det ble snø da, så du kunne få kommet deg på tur! Hehe..her er det grønne fine enger overalt nå....
Gleder meg til å treffe dere i dag!

Gry Viola og Roxie sa...

God tur ned til det blide sørlandet! Dere trenger ikke å ha med pass engang!! Marikens store fortvilelse da hun var 6 år og skulle være med barnehagen til Jomfruland!! De hadd jo ikke pass!!

Så flott en gutt/kar du har til Milli!! Det kommer til å bli kjempe flotte valper!!

Milli: Veldig flott mann du har funnet og den flotte pelsen han har! Jeg synes Chicko er så flott, men mamma sier at jeg bare kan være veldig god venn med han!!
Stor nuss på nesa til deg og Nalle (har skjønt at han er hos deg på besøk, du har så mange gutter du Milli!!) Hils masse til Charlie gutten åsså!! lille meg Roxie!

KAIAK sa...

Ser ut som du har funnet deg en staselig kar Milli. Tenker du ser frem til den dagen du får ordentlige valper å passe på:-)Vi ønsker dere en fin tur i helga, kos dere!

Kathrine sa...

Herlighet, han ligner jo på Nemi, hihi. I så tilfelle er han veeldig fiin :D Lykke til i helgen Gry, Nina, Nøve og alle dere andre som skal stille ut de fine pelsklumpene sine i helgen :)

Berit sa...

Ja, ja, Milli - en riktig tøffing de har funnet til deg. Litt ergelig at du ikke fikk ta en av de tøffe halling-gutta, men kanskje like greitt - de bråker jo så fælt....