lørdag 13. november 2010

Ikke så moro dette….

Øyelyste Milli i går. Det var forandringer på øyet hennes. Ikke så mye at han kunne si hva det var, men han mistenkte katarakt. Milli er tatt ut av avl, også får vi se hva han sier neste gang vi er der.

At hun er tatt ut av avl er trist fordi jeg så veldig, veldig har ønsket meg en valp etter henne (jeg står ved at hun er for god til å være sann, den godeste Milli-morSmilefjes. At oppdretterdrømmen nå legges på is for en tid er greit i den forstand at det nok kommer nye muligheter på andre hunder senere (jeg ser også at det må være langt lettere å drive oppdrett uten å være i fast jobb, jeg synes jeg har utsatt ferien min et utall ganger allerede, og er nå godt inne i neste år, i tillegg er det greit å se hva som skjer med kroppen min etterhvert). Det jeg er fryktelig redd for er om det skulle skje noe mer med øynene som gjør at Milli blir svaksynt/blind. Noen som har opplevd dette? Øyelyseren/veterinæren likte ikke at hun var så frisk for ett år siden (hun var helt perfekt) og nå ser han bittesmå forandringer. Når ikke han liker det, så blir jeg urolig…. Han sa vi skulle komme tilbake om ett år, men jeg vil gjerne gå dit før, for er det noe som kan gjøres noe med hvis det oppdages tidlig, ja så er det vel bare å sette i gang!!

Selv er jeg i kjempeform. Medisinene hjelper, og jeg har mye mindre “vondter” enn for bare 3 uker siden. Jippi Smilefjes

Dersom det ikke er griseføre i morgen, så skal far hente mor i Larvik, putte barna baki, også ser jeg en del av dere på Kongsberg. Gleder meg!

12 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Dette var fryktelig trist, Gry. ;(
Merkelig at det skal bli en sånn forandring etter bare 1 år. Nå sitter du å venter sånn som jeg gjorde med Charlie. Ikke gøy! Milli hadde blitt den perfekte mor, det er jeg sikker på. MEN det er ikke for sent ennå. Vi må jo ha et håp. For det er jo det, midt oppi dette??????

Jeg er klar for Kongsberg i morgen. Lenge siden jeg har sett lapphundfolket, skal bli gøy.:O)

Hanne sa...

Huff, dette var triste nyheter! Vi krysser fingrene for dere og satser på at det ikke er noe alvorlig. Uansett; Milli er jo verdens herligste!!

Jeg har ikke øyelyst Bienna, men nå fikk jeg litt å tenke på. Må visst få gjort det snart...

God tur til Kongsberg imorgen!! Hils mor og alle andre kjente! Selv er jeg på jobb.

Gry og Millis blogg sa...

Nina: Så lenge Milli kan leve bra med det, så går det helt greit. Jovisst er det håp! Vileid visste jo ikke hva det var, og det som var var det fryktelig lite av. Jeg går nok som du gjorde med Charlie. Milli hadde blitt den perfekte mor. Kanskje hun får bli den perfekte storesøster i steden? En gang?

Hanne: Vi krysser også fingrene, og ja, Milli er verdens herligste uansette. Besteste jenta:o))

Akkurat nå bøtter det ned her, ikke lovende med tanke på føret i morgen, men YR lover bedring.

Anne-Liss sa...

Det var veldig trist med stakkars Milli. Uff, ting går ikke alltid slik vi planlegger.
Får håpe hun får mulighet til å være storesøster, det blir hun sikker flink til.
Jeg har ikke øyenlyst Maila,kanskje jeg burde det.

Lykke til på Kongsberg !

Irén T. A. Færevaag sa...

Uff, uff, stakkars Milli-mor! Krysser fingrer og poter og håper det beste!!!

Godt at du har fått det bedre iallfall, Gry!

Kos deg på Kongsberg, og ha en flott søndag!

Hilsen og klem fra
Balder og matmor Irén

Inger`s blogg sa...

Hei Gry! så godt å høre du har fått det bedre, har tenkt mye på deg, for det er fryktelig slitsomt å gå med smerter i kroppen.

Det er så trist med resultatet av øyelysning på Milli, men hun har da heldigvis ingen smerter og så må vi bare håpe og krysse fingre for at det ikke utarter seg til noe mere.
Søte, flotte Milli, hun var vel glad for å få deg hjem igjen!!!

Og så er livet sånn: ikke alt går som man tror! Jeg har gitt opp å planlegge for mye og for langt fram i tiden.
Fortsatt god bedring, Gry, klem til deg å Milli!!!

snorredimma sa...

Å, nei - jeg håper ikke det er noe alvorlig med øynene til Milli-mor!! Men ho er verdens beste uansett....og jeg krysser fingrene for at dette er et forbigående fenomen!!

Godt å høre at du er bedre, Gry! Har tenkt mye på deg og dine vondter i det siste, ja.

Men kos dere i dag i Kongsberg, da i allfall!!

Ragnhild B. sa...

Å, Gry, nå har jeg så vondt av deg! Og søte Milli, da! Nå må vi håpe det ikke utvikler seg til en alvorlig tilstand. Og det er godt du evner å se framover og være optimistisk, med Milli som eventuell storesøster. Du har da hatt ditt dette halvåret. Men nå var det også godt å lese at det går bedre med deg! Gode tanker og ønsker fra oss!

Malin sa...

Det må være grusomt å få en slik beskjed. Får bare håpe at det ikke er noe alvorlig :)

Ville sa...

Gry; først vil si at jeg er sååå glad på dine vegne at kuren du går på har en sånn strålende fin effekt. Det må jo bare være helt deilig å slippe de smertertene som du har hatt, hipp hurra for det:o)))
Vet du Gry, jeg synes det er leit med Milli og leit at du har gått sånn og ventet. Utsatt ferien din for ingen ting liksom.
Men nå har du jo ferie tilgode, bruke den akkurat når du vil og til hva du vil:o))) Kanskje til å stelle og stulle med en vakker lita søster til Milli-mor:o)))

Nå fabler jeg litt rundt forandringen på Millis øye. Jeg tenker alltid; på hvilke grunnlag var det dyrlegen var bekymret var det fordi han visste at du skal ha henne i avl eller, var det på Millis egen helse.
Jeg kan ikke gi deg noen gode råd da øyensykdommer kan jeg null og niks om.

Håper at det ikke utvikler seg mer enn nå!!!!

Gry; det bilde av deg og Milli på Nina`s blogg smeltet jeg helt for, Milli sitter på 2 mot deg, sånn gjør også Ville når det er noe hun vil fortelle meg...kanksje Milli prøvde å si: "vil ha litt trøst og mor kan vi gå herfra?"

Milli er blitt så fin nå med vinterpelsen sin!!!

Ha en fin dag Gry!!!

Lappelykke sa...

Det var så hyggelig å hilse på deg og Milli igår, og jeg er så glad for at du nå føler deg bedre!

Men så ille trist å lese om Milli, både i forhold til ønske om opdrett og fordi hun tydeligvis feiler "noe". Vi krysser labber og tær for at det ikke utvikler seg til noe mer.

Frost vinker ivrig og gleder seg til mer tumulter i snøen med Milli!

Wilma sa...

Så trist å høre om øynene til Milli. Vi er sikre på at Milli hadde blitt en flott mor! Og alt håp er vel heller ikke ute? Håper det er noe som kan bli bedre! Men som du sier så kan hun jo allikevel bli en kjempefin storesøster! :) Wilma kan jo gi tilbakemelding på hvordan akkurat det blir for henne.

Flott at beina til mamma er bedre! :)

Klem fra Wilma og mamma'n hennes :)