søndag 7. mars 2010

En flott helg med et snev av vår:o)

Det har vært en fantastisk helg, det har rent og klukket og smeltet fra alle tak og snøhauger. Resultatet er vel ikke særlig synlig enda, men bare det å kjenne at det går mot vår – ja det trenger i allefall vi nå:o)

DSC_0025

Drypp, drypp, deilig:o)

DSC_0013

Ludo fant ut at stigen etter takmåkinga ga et fint overblikk over en flott dag.

Inspirert av Berit og Anne-Liss har jeg tatt med filmkamera på tur med Milli:o) På denne filmen søker hun etter ballen sin. Den ble litt lengere enn jeg setter pris på, men jeg var visst ikke sikker på hvordan jeg klippet film i Windows Movie Maker allikevel…., i tillegg til “litt” veivete filming, blir det en del kakling fra meg også…

Kjære Berit – håper du koser deg med denne:o)

 

Helgen bare raser av gårde, til tross for at jeg ikke jobber på fredager. Vi bruker en del unødig tid og energi på å stresse med ting vi ikke får gjort på grunn av all snøen (det å kjøre møkk ut på jordet er høyst påkrevd, da vi må tømme fjøset før lamminga, men ganske umulig foreløpig). Men, men, nå har jeg vel forbannet denne vinteren på bloggen min så mange ganger at det er i grunn rart snøen ikke har smeltet rundt husene her;o)

I dag kom en koselig melding fra Nina og Charlie - “har dere lyst til å komme og gå tur?”, etter tillatelse fra Ola (som spadde møkk), satt vi oss i bilen og kjørte mot Larvik. ENDELIG skulle bestisene få treffes igjen. Gjensynsgleden var STOR!!! Milli lukter nok fortsatt himmelsk for en stakkars Charlie som har nabolaget fullt av løpske tisper;o) Hun slapp ham ikke til, men kan godt bli litt kvassere mot Charlie når han prøver seg som best han kan.

DSC_0048

Litt lei nå, og snøen er så dyp at hun kommer ikke så lett unna.

DSC_0047

Her begynner hun å få litt nok

DSC_0046

Gi deg Charlie!!!!”

Nina og jeg begynner å få rutine på disse koselige besøkene:o) Nina har kaffen klar, vi tar en røyk og litt kaffe og så går vi ut. I dag gikk vi på truger:o) DET ER SÅ HIMMELSK GENIALT!!

DSC_0059

Se så lettvint. Snøen rekker Nina til anklene. Uten truger hadde vi hatt snø til langt opp over låra eller livet (avhengig av hvem av oss du spør;o)

DSC_0052

Bestiser i lek:o)

Jeg synes litt synd på Charlie, han fortsetter å være like ung til sinns, mens den ene lekekameraten etter den andre blir litt mer voksen. Selv Milli (det er litt trist synes jeg), selvom jeg tror Charlies hormonelle tilstand ble litt mye i dag – i allefall kominbert med dyp snø… Det løsner nok når de kan springe på barmark igjen, det er jeg sikker på:o)

Tusen takk for oss Nina og Charlie, vi har nok en gang storkost oss i dere selskap:o) Gleder meg til vi sees igjen!

DSC_0061

Her har Charlie gitt opp hele Milli, og tar til takke med “Tante” i steden:o) Han er bare SÅÅÅÅ fantastisk god. Ikke nok med at Nina får oss til å føle oss veldig velkomne, Charlie viser en rørende glede over å få besøk:o)))

Etter å ha vært i Larvik, fikk vi besøk av Stine og Falk. Veldig, veldig koselig. Nå har han blitt så stor at jeg kan holde ham og bære litt rundt på ham (føler meg litt tøff;o), han smilte og lo og var så blid. Nå tror jeg at det bare blir mer og mer moro med ham (det har liksom vært en forutsetning at hodet sitter fast;o). Ingen bilder dessverre, for batteriet ble helt utladet mens vi var på “bestisbesøk”. Nye muligheter kommer nok snart:o) Jeg turte forresten å passe ham mens Ola, Stine og Milli gikk opp for å sjekke rådyrplassen…. Resultet derfra ser dere her. Vakre, ikke sant?

Da håper jeg alle får en fin uke – så værmeldingen i sta’ – hvis den slår til, da kan i allefall ingen klage på været:o)

16 kommentarer:

Toiwo, Järki og Charlott sa...

Milli jobbet jo som bare det for å finne ballen! Artig å se henne, hun ser jo så lykkelig ut :o)) Fin er hun!

Irén sa...

Herlig innlegg, Gry! Filmen av Milli fikk meg til å smile. Nydelig er hun :-)

Balder sender en nuss, også blir det en klem fra meg. Ha en fin uke - måtte det våres enda mer :-)

Kathrine sa...

Herlig Gry :) Utrolig artig bilde av Milli som kaver for å få bort Charlie, hehe.. Ser ut som om dere koste dere masse!!! Klem

T :-) sa...

Filmen må jeg se på en gang til seinere, på jobben tror jeg, det var nemlig ei svart frøken som reagerte veldig på "kaklinga di". Nå tor jeg hun er ute og leiter etter deg :-) Så jeg ble mer opptatt av å se på Barfi enn filmen ;-)

Masse flotte bilder, som vanlig. Flott det med dråpen. Og rådyr er bare nydelige, morsomt med film av dem.

Så kjekt at dere ikke bor så langt fra hvernadre, du og Nina. Tror dere setter like stor pris på besøkene alle 4 :-)

Ha ei flott uke :-) Og slapp av, selv om dere har mye snø, tror jeg den forsvinner fort når mildværet først kommer :-)

Gry og Millis blogg sa...

Åååååååååååååååååå Tove, nå ble jeg helt bløt. Spill filmen en gang til for Barfi, og hils masse fra meg:o))))

Inger`s blogg sa...

Så fine,gode filmer.Må ta av lyden når Milli er på for Chicko gikk helt beserk her, da han hører stemmen din og Voff fra Milli.
Milli blir mer og mer vakker,de flotte tegninger.
Ludo er å flott, jeg er glad i katter, jeg å.
Og så de to bestisser, bildene forteller alt.
Herligt med drypp, drypp. Det kan bare gå en vei nå, jeg er å helt oppgitt etter denne vinteren.

Nøve sa...

Det ser utrolig nok ut til at det våres på Glenne! Så koselig bilde av Ludo i stigen :o)

Filmene er kjempekoselige og jeg fikk tilogmed sett den "lange" filmen av Milli - det tar ett kvarter på min pc, men var verdt det ;o)

Og stakkars Charlie da. Venninna vokser ifra ham... Men jeg tror tross alt Milli liker oppmerksomheten hans, slik etterpå ihverfall!
Men det spørs hva Nalle sier til dette her, Charlie ;o)

Nina og Bonnie sa...

Tusen, tusen, tusen takk for i dag!!! :))))

Kjempekoselig at dere tok det på sparket. Charlie, stakkar er litt frustrert om dagen. Milli kan bli litt slemmerer og ta han litt. Men Milli er jo så snill og tålmodig med han.

Filmen med Milli var slett ikke for lang. Mere, mere, mere....Hun er så ivrig og glad. Herlig å se på. :)))

Du er blitt såååå tøff med Falk. Nå er det jo noe som skjer hele tiden og dere ser nok godt forskjell for hver gang. Nå blir bare alt lettere og lettere for deg. Om ikke lenge springer han rundt med Milli i bånd. :D

Gry Viola og Roxie sa...

Så flotte bilder!! Det med dråpen var veldig flott!
Så er det Ludo i stigen!! Det var jo bare så hærlig!!!
Kjempe flott fil av Milli der hun leter etter ballen, så glad hun blir når hun finner den!!
Så er det bildene av Charlie og Milli. De sier jo mye mer en 1000 ord!!
Kan henne det er jeg som husker feil, men jeg mener at Nina sa en gang at Charlie aldri lå i sofan hjemme?
Ha en fin uke på Glenne!! Det er meldt flott vær denne uka!! Til og med + grader over hele østlandet!!

Gry og Millis blogg sa...

He-he Gry Viola - du husker slett ikke feil, men det er mye som er lov når "Hurra-tanta" kommer på besøk;o)))

Ville sa...

Så utrolig herlig å se Milli:o)))
Hun minner av og til veldig om Ville.
Det er tydelig at hun koser seg med ball-lek og søk:o)))
Gry; for meg var den filmen så absolutt ikke lang. Den kunne vært dobbel så lang for meg, det skal mer en det for at jeg blir lei av å se på Milli-mor;o))
Det er rart å se, for av og til føler jeg at det er Ville jeg ser på:o) men så er det like plutselig Milli.
Hun virker så rolig og behagelig synes jeg.
Ville er fortiden veldig i "farta".

Filmen var heller ikke veivet. Den såkalt kakling di - var bare koselig:o))
Senere i dag skal jeg gå inn på You Tube og se den i større format, tenker jeg koser meg virkelig da:o)))

Koselige bilder av bestisene Charlie og Milli:o)
Ludo i stigen....hel sjønn;o)

Så kjekt at dere har litt vårfornemelser hos dere, her smelter det ganske så godt og synlig, men mengden snø her og hos dere kan ikke sammenlignes.

Ville sa...

Nå fikk jeg lest resten av innlegget ditt, Gry:o)))
Så flink du har vært å passet lille Falk helt alene:o)
Jeg hadde også Caspian et par timer på lørdag.
Det er jo som du sier så mye enklere å holde og passe dem nå når de er stødigere.
I april en gang skal jeg ha ham til overnatting, jeg både gleder og gruer meg, alt på en gang:o)

Så nydelige dådyra er på filmen, artig å se hvordan de leker sammen:o)

Anne-Liss sa...

Herlig film av Milli, morsomt å se henne ivrig opptatt med å finne ballen. Utrolig flott hun er i pelsen.
Så Milli har begynt å gi beskjed til Charlie, hun er jo voksen dame nå og må sette mannfolka på plass. Ser ut som hun liker oppmerksomheten fra ham uansett ;-)
Fint bilde av Ludo i stigen, Sofus klatrer også i stigen, han har forsvunnet opp på kryploftet et par ganger og der er det bare en stige.

Koste meg med de små filmsnuttene av rådyra, virkelig vakre dyr.

Ville sa...

I dag har jeg hatt god tid til å se filmen av Milli:o)

Det som slår meg er den rolige sindige måten hun er på, samtidig som hun sååå ivrig etter å finne ballen:o)))
Den herlige halen hennes som vifter stolt og glad hele tiden, hun er jo helt nydelig når hun ser på deg, det er som at øynene hennes sier: "jeg stoler fullt og helt på at mammaen hjelper til i søket".
Du har all grunn til å være stolt av jenta de, Gry.

Jeg har ikke vært flink til sånn kontakt lek med Ville i det siste, filmen din har inspirert meg, så i går kveld begynte jeg å øve på "ut og søk" inne:o)))
Skal også ta med en ball på tur og en godbit, skal forsøke å få henne til å levere ballen til meg. Fikk lyst til å få til et like fint samspill mellom Ville og meg også, det har liksom glidd ut i det siste.
Hun har blitt veldig egenrådig i det siste, hun kommer når det passer henne.
Gleder meg til å prøve en litt ny måte å bruke ballen på, etter å ha sett deg og Milli på film:o)))

Gry og Millis blogg sa...

Åh, Berit, nå ble jeg litt stolt:o)

Milli er veldig rolig og sindig samtidig som hun er veldig leken. Både jeg og andre er nok veldig imponert over tålmodigheten hennes:o) Hun gjør hva som helst for ballen sin - den er den kjæreste hun har tror jeg (egentlig mest fordi hun bare får ha den når jeg bestemmer;o). Jeg tenkte at jeg skulle bruke den som belønning, men det går ikke, hun blokkerer helt og jeg mister faktisk all kontakt. Jeg husker Hilde sa at godbiter roer ned og leker girer opp, jeg har erfart at det stemmer.

Jeg synes forøvrig at Ville høres ut som den drøm jeg Berit - denne filmen er nok ikke representabel for andre ting Milli og jeg gjør (og ikke gjør;o). Hun er en bestemt dame, som kan sette seg ned med ryggen til meg og lukke ørene hvis hun ikke vil gjøre som jeg sier (eks. synes hun det er utrolig gøy å leke med ball på isen...., når jeg har kavet meg i land og roper henne til meg - ja da demonstrerer hun at dette vil jeg IKKE:o)

Lykke til med kontakttrening Berit og Ville - jeg er sikker på at det går fint, for der har vi hentet inspirasjon av dere:o)))

Caroline sa...

Så flott Milli er :)Herlig film!
Er tilbake til bloggingen nå, så skal bli kjekt å følge med på dere igjen:)