søndag 2. januar 2011

En flott nyttårshelg på Bergheim:o)

Vi kom opp til Bergheim nyttårsaften ettermiddag, og vi var litt spente, for vi hadde hørt rykter om at vi skulle sove i nytt gjestehus! Det skulle vi, og det var SÅ koselig der. Nøves og Bjørns snekkerbu har blitt gjort om til en perfekt liten stue for langveisfarende (og andre husokkupanter;o)

DSC_0001

Ola og jeg har døpt stua til “Olabu”….;o)

Fire sengeplasser, en kokeplate, en sittegruppe (den gamle fra Maristua – utrolig hyggelig at den har fått et nytt liv på Bergheim) og til og med peisovn som knitret så koselig for oss når vi kom. Deilig å få skilt hundene. De roer seg ikke så godt når de sover i samme hus, selv om de ligger i hver sin etasje.

Nøve er ikke bare en billedkunstner, hun er også ei kokke av rang. Vi ble traktert med nydelig kalkun med tilbehør, og jeg ble fryktelig stappmett! Rett etter midnatt kom også flere naboer på besøk, og det var hyggelig å hilse på dem som bor i samme grenda som Bjørn og Nøve!

I går bare “slækka” vi’n. Nøve og jeg tuslet ut en liten tur, men Nalle og Milli storkoser seg like mye i hverandres selskap innenfor gjerdet, så det at vi gikk en tur gjorde ikke noe særlig til eller fra for trivselen tror jeg. De er virkelig et radarpar de to. Så utrolig tilfredse bare med å være sammen. Nalle har gått rundt og svinsa med halen hele helgen. Milli har forstått hva det vil si å være dame, og sjefer nok ørlite grann med kjæresten sin…. Det var så utrolig søtt forresten, i dag tidlig hørte jeg forsiktig piping utenfor døra til Olabu, der satt det jammen “ein friar ute gare”. Det var Nalle som lurte så pent på om forloveden kunne komme ut for å være sammen med hamSmilefjes

DSC_0005

Barske Nalle-mann og feminine lille Milli-mor er et vakkert par!

Nøve og Bjørn hadde pyntet så fint med nisser i hagen.

DSC_0003

De rampete smånissene forsøkte å lure seg inn døra til Olabu før oss. De klarte det ikkeSmilefjes som blunker

Vi har fått hilse på verdens aller søteste, mest kosete og rolige kanin. Ullf var utrolig skjønn. Jeg trodde ikke de kunne bli så tamme jeg – men han strakk frem det lille, vakre hodet sitt for å få kos, og når han ble klappet, ja da lukket han øynene og riktig kroet seg.

DSC_0007

Her koser han seg på Nøves fang. Se så fin gutt!!

I går ble vi traktert med rester fra kalkunen og Nøves fløtegratinerte poteter. Det er de beste jeg har smakt! I tillegg til Waldorfsalaten hennes…… Oi, oi, oi!

Nøve hadde også slått til med kaka til Berit. Den var god og vi spiste så godt vi kunne etter middagen i gårSmilefjes

Det er egentlig ikke så mye å skrive, for vi har rett og slett bare slappet av og kost oss skikkelig. Ikke no’ stress  - bare kos med gode venner. At Nalle og Milli også har det så fint sammen, gjør jo sitt til at Nøve og jeg også storkoser oss!

Til Nøve, nok en gang. Tusen, tusen takk for oss. Vi storkoser oss i deres selskap alle tre!

Til alle andre: Ha et riktig godt nyttår!

25 kommentarer:

Nøve sa...

Å Gry, og Ola og Milli..det blei så tomt og rart da dere dro :/ Snekkerstua heter fra nå av OLABU, og dere er alltid velkomne tilbake.
Det tror jeg dere veit. Og Gry, du er da så altfor lett å glede ;o)

Vi fikk forresten ei flott hyttebok! Der håper jeg å se mange kjente og kjære signaturer etterhvert :o)

Tove sa...

Et vakkert par :-) Og jeg tviler ikke et sekund på at det var ei trivelig helg for alle :-)

Men bilder innenfra Olabua??

Wilma sa...

Så koselig det hørtes ut! Og en egen liten Olabu da gitt! :) Ser perfekt ut.

Godt nytt år til dere!

Hilsen fra Wilma og Marianne :)

Ragnhild B. sa...

Så hyggelig med nyttårshelg på Bergheim da! Også egen Olabu! Ja, Nalle og Milli kler hverandre godt, og når dyra trivs i lag, da trivs vi folk ekstra godt! Godt nytt år!

Nina og Bonnie sa...

Tviler ikke et sekund på at det er koselig å komme til Nøve og Bjørn. Gleder meg til det blir min tur.

Jeg har hørt om den maten til Nøve før så jeg er sikker på at hun er en skikkelig husmor på kjøkkenet.

Det går vel ikke så langt tid før dere er tilbake hos Nalle. Han passer jo så godt på dama si og er høflig og snill.

Jeg er like spent som Tove på bilder fra Olabua innvendig. ??

Siss sa...

Godt nytt år:-)
Det er så deilig å se Nalle og Milli sammen.Det ser ut som de er forelsket.
Så koselig OLABU da. Er den oppkalt etter din Ola??????
Og på Bergheim høres det koselig ut. God mat og drikke sammen med gode venner er gull vert:-)
Vi ses.

Dixie sa...

For noen koselige dager det høres ut som dere har hatt, og ekstra kjekt er det jo at Nalle og Milli trivs sååå godt med hverandre! :D
Ha et godt nyttår, dere også! :D

Hanne sa...

Ååå, nå blei jeg misunnelig!! Vår egen usle nyttårsaften får gå rett i glemmeboka i forhold (Thea var syk og det ble ingen feiring - bare oss to i sofaen).

Så heldige dere er som fikk bo i den fine Olabua!! Jeg skjønner at jeg får booke noen dager til sommeren. Thea snakker ennå om hvor koselig det var sommeren 09, nemlig. Hun vil gjerne tilbake.

Også Nalle og Milli, da... nesten for et gammelt ektepar å regne de to. Kos, kos, kos!!!!

Godt nytt år til dere!!!

Nøve sa...

Nalle satte seg utafor Olabu i dagtidlig også :/ Hjerteskjærende, snufs

Gry og Millis blogg sa...

Sissel: Jepp, vi har faktisk døpt den selv;o)

Nøve: Vet du, nå ble jeg skikkelig trist. Stakkars Nalle, det er jo litt tragisk dette egentlig!! *snufs*

Luna sa...

nå har jeg lest og kost meg med flotte bilder! Milli er jammen vakker, like vakker som luna, faktisk! (og det skal jo litt til!! ;) høres ut som en flott overgang til det nye året :)
nalle stakkar, håper han ikke sitter utenfor olabu enda...

Marianne sa...

Skikkelig flott nyttårsfeiring! Maten hørtes utroligt god ut også!!
OLABU, var nå et skikkelig fint hyttenavn su\yntes jeg! Å "ola" kommer vel til å overnatte der noen ganger fremover tenker jeg ;)

Godt nytt år til dere!

Anne-Liss sa...

Godt nytt år til dere !
En trivelig og koselig nyttårshelg dere har hatt alle sammen. Søte Nalle da som banket så forsiktig på døra tidlig på morran.
Så fikk dere døpe snekkerboda også, Olabu var flott navn det !
Alltid kjekt å lese om besøkene deres på Bergheim, det lyser gjennom linjene at dere storkoser dere sammen.

Gry Viola og Roxie sa...

Godt nytt år!! Så kjekt å ha ei bu/hytte som dere bor i når Milli er på besøk hos sin forlovede!!
Flotte bilder! Kjempe fint bilde av Ulf åsså!!

Lappelykke sa...

Det så ut som en perfekt helg fra ende til annen, for dere alle sammen!

Frost hilser til Milli og gleder seg til neste lekedag:)

Inger`s blogg sa...

Kjempekoselig å lese om den flotte nyttårs helgen dere hadde på Bergheim.
Fortsatt godt nyttår til dere!
Kanskje vi treffes snart!

Unknown sa...

åå så koselig det høyres ut!! :) Og eg er veldig enig; Nalle og Milli kler kvarandre UTRULIG godt!! eit nydelig par :)

Godt nytt år!

Ville sa...

Kjære Gry; enda en gang godt nyttår 2011!!!

Følte jeg var litt med dere både du og Nøve på nyttårsfeiringen;o)))

Storkoser meg på deres vegne når jeg leser ditt og Nøve sitt innlegg. Det gjør sååå godt at dere trives så innmari godt isammen alle 6.
Jeg synes at det er på tide at stakkars Nalle får ei lita lappe-søster nå. Han virker så klar for å ha ei å dele livet med;o)

Gry; hvordan går det med Milli og løpetiden hennes? har hun hatt noen nå. Ville sin er senere denne gang, trodde den skulle ha vært her nå.

Du vet vi hadde så fin snø julehelgen. Fra nyttår til i går kveld så regnet alt bort. Tro det eller ei så er det ny-snø her igjen:o)))

På hytta er det kommet 75 cm med snø de siste døgnene, så det blir spennende å komme opp dit neste helg. Har ikke vært så mye snø det siden 80 tallet.

Til helgen så er det lappe-treff her, gleder meg. Ser at Ville koser seg ekstra med likesinnede, rart det der.

Gry; det hadde vært så koselig visst vi hadde gjort alvor av det, at når anledningen byr seg så tar du en tur til Stavanger.

En stort nuss på nesa til Milli fra Ville:o)))

Gry og Millis blogg sa...

Berit: Vi storkoser oss i hverandres selskap, Bjørn og Nøve, Ola, Nalle, Milli og jeg. Vi har hatt utrolig mye glede av kontakten med hallingene, som jo ble opprettet via Nalle og Milli:o) Du VAR med oss på nyttårsaften Berit, vi hadde deg stadig i tankene, både Nøve og jeg.

Det var rart du spurte Berit, for Milli fikk løpetid i går. Litt sårt, for jeg hadde jo så mange planer, og litt greit for jeg var innmari sliten av å forsøke å få det til å gå opp med jobben. Vi får se hva som skjer nå;o) Jeg er uansett glad for å slippe å kjøre 86 mil hver vei for å parre henne på dette føret. Vi har MASSE snø her også. I dag MÅ jeg ta hønsehuset, og det er bare å vasse seg vei:o) Det blir sikkert skikkelig koselig å komme på hytta. Skiføret er i allefall upåklagelig.

Jeg sitter av og til og ser i avisen her at det er svært så billige flybilletter fra Torp til Stavanger;o) Det HADDE vært veldig moro å ta seg en tur Berit! Det ligger i bakhodet mitt:o)

Ville sa...

Den opprinnelige planen din Gry var jo at Milli, rundt regnet skulle løpe i sommerhalvåret. Er ikke særlig lett å planlegge når hun har en så uforutsigbar løpetid.
Du skal se du lærer den å kjenne etterhvert.
Du får prise deg lykkelig over bestemmelsen - ingen parring denne gang. Kjøre så langt vinterstid er ikke noe særlig gøy, og i Sverige - måker de veiene der?? ;o)

Ville sin løpetid er også som sagt forinket - eller kanskje ikke. Hun var akkurat ferdig når vi var på Bergheim i sommer. Minnes at Nalle kjente gode dufter og en lettere oppgitt Ville over en ivrig Nalle beiler:o)))
Hun så iherdig herremann var nytt for Ville-mor;o)

Så bra Gry; da ser vi om det lar seg gjør en dag, henter deg på Sola flyplass:o)))

Ville sa...

mener selvfølgelig; en så iherdig...

Gry og Millis blogg sa...

Berit: Hun hadde løpetid for nøyaktig 11 måneder siden, og jeg trodde hun skulle få den igjen i september/oktober. En annen gang kanskje.... Når det først ikke blir noe av, ja da har jeg jo gjort meg noen tanker. Det at Milli tåler bedøvelse så dårlig og sånn, det KAN jo skje noe... Det er kanskje bare for å trøste meg selv men det er jo en slags trøst da - at det kanskje ikke var meningen akkurat nå?!

Du skal ikke se bort fra at du må hente meg på Sola en gang Berit, og at vi skal på Rose for å spise:o) Det hadde jo vært veldig, veldig gøy!!!

Ville sa...

Gry; er det virkelig så lenge siden 11 mndr. Jeg vet jo at du har lagt det på is, valping og sånt. Er kanskje like lurt det, når en vet alt som kan gå galt.
Ville blir forhåpentligvis ei gammal peppermø, det blir vel Milli også, selv om hu er trolova;o)))

Er jo så mange følge sykdommer dem kan få - har jeg hørt - tisper som har gått drektige - Jeg har hørt at de lettere får f.eks kreft?
Tenk en bekymring mindre, like så greit, så blir jentene våre gamle isammen med oss hønemødre;o)))

Tenker du har vært hos hønene nå, og at de gromkoser seg i ny spøne, de har vel tatt seg et spønebad:o)))
God helg Gry, Klem fra meg!!!
Vi besøker Rose, må ikke glemme det:o)))

Berit sa...

Godt nytt år til dere !

Irén T. A. Færevaag sa...

Så innmari koselig å lese om besøket i Olabu og Bergheim og hele pakken. Milli og Nalle... de to er noe spesielt sammen. Så herlige :-)))

Men stakkars Nalle-mann som søker etter Milli-mor...

Maten høres himmelsk ut *sukk* Olabu er et supert navn på en flott bu :-)

Masse hilsner og klem fra Balder og Irén :-)