mandag 8. desember 2008

Vi har vært i Nesbyen:o)

Fredagen her gikk i en fiseføyk, med tur og sau og alt det vanlige. Siden det var ullinnlevering, hadde vi litt å gjøre med merking av sekker og sånt. Det sludda så fælt at vi ikke kunne legge sekkene på hengeren før vi skulle dra på lørdag, så da lørdagen opprant var det bare å sprette opp av senga, legge ut fòr til sauepasseren, og begynne å lempe ull. Heldigvis var det knallvær. Vi skulle prøve å være hos Nalle og familien i god til før kl. 16, så det var ingen tid å miste:o)

Vi rakk det! Til vi kom hadde Nøve laget nydelig grønnsakssuppe. Nalle kjenner igjen bilen vår tror jeg, for han begynet å hyle av iver og hadde ikke tid til å hilse på Ola og meg, han visste at dama hans var ankommet:o) Ola bar Milli ut av bilen og over gjerdet til Nalle. Hun buktet og vred seg og logret som besatt. Så dette var kjærkomment for de forlovede!
Endelig sammen igjen, la oss grave et hull....

Så bar det av gårde til kosetrening med Hilde. Jeg gledet meg. Bjørn og Ola parkerte vi (ikke motvillige) på en pub i Nesbyen:o). Og det var en skikkelig kosetrening. En kjempeblid Hilde hilste oss velkommen på et utrolig koselig bruk i Nesbyen. Hilde hadde tent opp i fjøslykter utenfor stabbur og fjøs. Milli var et lite sjarmtroll, og hilste som besatt.

Det er et litt mørkt bilde, men det er ei fjøslykt på trappa til stabburet , også er det plassen vi trente på


Som Nøve skriver i sin blogg, så var Nalle mektig stolt av dama si'. Hun tok Kango med storm, og jeg tror ikke han har glemt henne enda. I følge mammaen til Kango, kjenner han bare sure kjærringer, så Milli var den første som ville leke:o) Etter å ha holdt på med noen øvelser etter eget valg var det pause. Vi satt hundene i bilen (Milli og Nalle deler selvfølgelig bur;o), og hva annet ventet oss enn gløgg og pepperkaker. Dette er en trening HELT etter mitt hjerte!!!

Pause, med gløgg og pepperkaker (og en aldri så liten røyk)

Etter pausen trente vi litt sammen, med Hilde som instruktør. Det var fint å prøve seg med litt forstyrrelser i form av nye og ukjente hunder. Dette må jeg (også) bare nevne, før vi gikk fikk alle hundene julepresang av Hilde! Kjempekoselig!!!

Vi dro for å plukke opp Ola og Bjørn på puben og så tilbake til kjempekoselige Bergheim! Da var det tid for litt mat og drikke, mens kjæresteparet var ute (og ute og ute og ute), mon tro hva de holder på med de to;o)

"Den pinnen VIL jeg ha Nalle, om jeg så må bruke makt..."

Dagen etter var det klart for tur i minus 12 grader og i ca. 30 - 40 cm. snø. Milli har aldri sett så mye snø, og storkoste seg. Nalle gikk litt verdensvant foran henne, og bykset litt opp i skogkanten en gang i blant. Vi gikk en flott tømmervei i den fine kalde vinterværet. Så deilig, også så deilig å se at Milli og Nalle koser seg sånn! En morsom ting var at Nøve (hvem andre) satt seg ned for å bryte av noen istapper til hundene. Milli satt og så at hun gjorde det et par ganger. Så tok jammen meg Milli saken i egne poter, og gikk og brakk av en hun også (på samme sted som Nøve). Det rører seg i det lille, vakre hodet hennes:o)

Se så vakkert vinterfjell!

"Kom igjen a' Schnuppa, detta ække farlig, dessuten er jo jeg her".



"Ok, jeg er med"

Så var tiden kommet for hjemreisen. Det er aldri gøy, men nå var det spesielt trist å se på Nalle. Han forsto godt hva som skulle skje, og han satt seg rett ned, ikke en lyd, ikke en bevegelse... Akkurat som om han sa "hvorfor gjør dere dette, vi har det jo så gøy, og vi gjør ikke noe galt". Bildet under er tatt i det vi reiste... Dere ser ikke øynene hans, men det gjorde vi....

Nalle - trist farvel med Milli.

Hadde du kunnet lese Nalle, så hadde du visst dette - vi planlegger flere turer!! Du skal få ha det mere moro med Milli'n din. Svigermor lover deg!








11 kommentarer:

Anonym sa...

Uffameg. Jeg får klump i magen av disse turtelduene våre.
Tar med meg snille gode Nalle ut en tur,jeg nå. Det er så fint i måneskinnet.

Nattanuss til Milli fra Nalle!!

Nina og Bonnie sa...

Det var fint fortalt om turtelduene. Dere har vist hatt en kjempefin helg. Er litt misunnelig. Det er alltid gøy når hundene leker og koser seg.

Marianne sa...

Hundene er nok som oss mennesker...de vil helst være to. Ask og Embla er også veldig glad i hverandre, de sover tett sammen, og vasker hverandre i øret...veldig søte ja...de er heldige som alltid har beste vennen med seg...
Nalle så oppriktig trist ut da, stakkars gutten...

Anonym sa...

Ja, kjærsteparet koser seg og vi koser oss! Det som også er veldig ålreit, er at Nøve og Bjørn er helt avslappet til at hundene leker inne. Selvom de er ute stort sett hele tiden, er de jo innom og sjekker forholdene, og da hender det at de tar en liten "svingom". Det er aldri sånn at jeg sitter på "ank", det er alltid bare gøy! Milli merker jo at vi er rolige, og da har hun det enda bedre.

Milli MÅ snart ha en lekekamerat....

Anonym sa...

Charlie - kan du være så snill og leike litt med Milli?!
Jeg lover å ikke være sinna på deg, og ho vil bli VELDIG glad!

Anonym sa...

Åh, det er typisk Nalle, såååååå omtenksom:o) Sukk, sukk, sukk...

Charlie, skal vi finne på no' snart eller???? Vi kan jumpe og bite vi to:o)

Nina og Bonnie sa...

Ja vist. Bare ta turen til Larvik, det er mange steder har de kan leke på her.

Har brukt tid på å få i gang mailen min. Ikke i orden ennå. Blir litt fortvilet. Hadde fjernhjelp fra telenor i kveld. Han holdt på i tre og en halv time. Han mener kanskje tele2 holder igjen linja.Så irriterede.

Kommer snart sterkere tilbake med ny blogghistorie.

Anonym sa...

Du skal se vi dukker opp snart! Ringer deg først:o)

Så bra du snart er helt på nett igjen. Savner oppdateringer om deg og Charlie (men jeg må innrømme at jeg har blitt pinlig avhengig av pc'n siden jeg begynte med denne hjemmesiden og blogginga....). Gleder oss til å lese nytt om dere gjør vi uansett!

Klem fra oss

Anonym sa...

Masse herlige bilder og beskrivelse av helga. Hørtes ut som er superhelg og kjempekoselig trening. Men jeg syns så synd på Nalle når dere drar igjen...

Har nettopp kommet tilbake fra en Vestfoldtur og etter handballkampen så er selvfølgelig e-post og blogger høyt prioritert ;-)

Nina og Bonnie sa...

Skal sende deg ny mailadresse, fikk beskjed av min nevø at jeg har en mailadresse til. En hotmailadresse som jeg aldri har brukt. Får vist det når man har MSN. Da kan jeg jo ta i bruk den.

Bare ring, kjempekoselig. Jeg er jo blitt hekta jeg også. Derfor har jeg vært desperat etter å få alt i gang igjen.

snorredimma sa...

Dere har jo hatt en kjempe-helg sammen både firbeinte og tobeinte! Så mange fine bilder av turtelduene - dem er jo bare herlige, da! Skjønner godt at Nalle ble lei seg da Milli reiste hjem...