lørdag 5. desember 2009

Bare en ørliten betraktning….

Jeg sitter og tenker på at det er nesten en uke siden utstillingen på Lillestrøm. Jeg må trekke på smilebåndet, for da jeg kjøpte Kaisa, min forrige Lapphund, så skulle jeg:

IKKE på utstilling! ALDRI!!! Makan til tullete greier….. Vi dro heller aldri på utstilling. Prisippene ble ridd med hard hånd:o)

Da jeg kjøpte Milli, og (snodig nok) dro på utstilling, så skulle jeg:

IHVERTFALL IKKE ha utstillingsbånd!!!! Makan til tullete greier – akkurat som om Milli blir noe penere av det liksom….

Så, etter at jeg, til Nøves store fornøyelse (“Har Milli fått utstillingsbånd - Ha-ha-ha”) hadde kjøpt utstillingsbånd, så skulle jeg:

ALDRI I LIVET kjøpe de rosettene!!! De havner jo bare i en skuff…..

Jaha…..

IMGP1114

Her mangler vel i grunnen bare utstillingsbåndet… Jeg forsikerer dere – det finnes;o)

Sitter på fjellet med 60 cm. snø og 4 minusgrader. Deilig!!!! Rapport kommer!!

Ha en fin helg:o)

18 kommentarer:

Christian og hundene sa...

Hehe... Ja, du er ikke heelt prinsippfast da...

Men bra er det, ellers hadde du ikke møtt Nøve, og kanskje ikke bloggingen hadde kommet igang. Da hadde vi alle gått glipp av mye...

Hanne sa...

Ha, ha, nå måtte jeg smile. Prinsipper er til for å frafalles, tror jeg. Jeg skulle i hvertfall ikke få meg kjæreste, som kjent....

Kos dere på fjellet - her høljer det!

T :-) sa...

Haha :-D Det er bare å slå fast at du er blitt frelst på dette med utstilling ja...

Høres deilig ut med tur på fjellet nå. Kos deg.

Unknown sa...

Jeg gjør som de andre her, ler :) Hi hi. Herlig bryting av prinsipper :D
Fjellet hørtes deilig ut, akkurat vært på en veldig våt tur i skogen med Kid :)

Nina og Bonnie sa...

Ja, vi er vel flere som har blitt bitt av den basillen. HUNDER og det som følger med. Da hjelper det ikke å ha noen prinsipper.

Kos dere på fjellet, her regner snøen bort. ;-(

PS: så bilde i avisa her i dag av Falk Andreas og foreldrene.

Gry Viola og Roxie sa...

Ja, jeg må smile av deg. Hadde det akurat på samme måte. Skulle ikke på noen utstilling med hunden vik fikk oss! Men det har forandret seg og jeg har fått sett andre sider av hvordan en utstilling kan være!! Veldig , V E L D I G mange koselige mennesker har vi truffet. Noen har vi blitt bedre kjent med åsså!! Kjempe morro!!
Ha en fin helg på fjellet og kos dere masse med snøen , for her regner det!!

Inger`s blogg sa...

Det samme her Gry. Før vi fikk Chicko var det med utstilling ikke på tale, ikke i våre tanker engang, men du verden hvor det har ført mye posetivt med seg, angre ikke på å stille ut og blir Chicko fint i beina og trav, da stiller vihan ut igjen, selvom han ikke Skal/kan brukes i avl.

Kos dere masse på fjellet, hilsen og klem fra Andebu

Tove sa...

Må bare si dette: håper det IKKE er smittsomt ;-)

snorredimma sa...

Jeg bare må le av deg, Gry! Du er helt ærlig du....men det er rart med det. Ikke alltid man klarer å holde det man har bestemt seg på forhånd, og trøst deg med det....se så mye det har gitt både deg og Milli det at du har brutt noen prinsipper!!! ;o))

Så dere er på hytta i snø og kulde? Blir vel en tur innom på tilbakeveien da vel..i så fall får du hilse!!

Ha fortsatt en god helg!

snorredimma sa...

Ops - fikk visst ikke med at jeg mente Nøve...Sånn som det står nå, ser det ut som om jeg mener at du skal ta deg en tur innom meg på tilbakeveien...hehe

Siss sa...

Jeg er så glad for at du ombestemte deg Gry:-) Fik meg en god later .Takk for det.

Toiwo, Järki og Charlott sa...

Hehe, kan`ke si noe annet enn at jeg kjenner meg igjen... ;o))

Gry og Millis blogg sa...

Tove: Ha-ha-ha. Det håper jeg:o))))

Dixie sa...

Haha… høres ut som de fleste har hatt det på akkurat samme måte! ;) Og det har jo vi også, selv om det ikke har blitt så veldig mange utstillinger ENNÅ… :P

Irén sa...

Hehehe, lenge leve prinsippene ;-)
Nå dro jeg godt på smilebåndet her!

Snø og kulde... det høres helt fantastisk ut! Kos dere! Gleder meg til innlegg!

Fortsatt god adventshelg!

Nøve sa...

Du Gry, du Gry.. Det værste er vel nesten at du ikke angrer ett sekund :o)
Vi har vært gjennom det samme alle sammen! Moro.

Skulle ønske vi fikk se dere i løpet av mini-ferien! Men det spørs om Ola tør å kjøre "akevitt-vegen" heimover på mandag..

Kos dere i snøen, det laver ned her også! Imorgen håper jeg det blir en skitur :o)

Ville sa...

He, He, kjenner meg veeeeldig godt igjen i det du skriver!!! Jeg er vel der du var med Kaisa. Jeg har utrolig mange meninger om utstilling...hm..og de fleste går i negativt favør til utstilling.
Har jo sett at endringer er på gang.
Det er et nytt fokus nå. Et av de posetive endringe er fokus på godt gemytt, helse og at det ikke er udelt positivt å avle på topp premierte hunder, etter rasestander, perfekt utseende.

Så fra å vær en innbitt motstander, så er jeg nå i en vente modus for å se hva som skjer..og...kanskje blir jeg også smitta en vakker dag;);)
Kos dere masse på fjellet, høres herlig ut:o)))

Merete sa...

"En konservativ er et menneske som
tror at ingenting bør gjøres for
første gang." Alfred E. Wiggam

Og den som står med begge beinan hardt planta i bakken / på stedet hvil kommer jo som kjent aldri av flekken. Det er herlig å være sprell levende nok til å tillate seg selv å vurdere/endre gamle konservative standpunkt. Og å møte nye og spennende opplevelser. :)