lørdag 26. desember 2009

En liten julegavetest:o)

Har fått videokamera av Ola til jul, må bare teste om jeg får det til, sånn litt i allefall;o)

Hvis dette går som det skal, så viser filmsnutten at Milli er ute og søker etter ballen sin i en drøy halvmeter med snø.

Vi har hatt en fin og fredelig jul, som ble i hviteste laget etterhvert – i dag målte naboen 67 cm. snø…. Dagen har stort sett gått med til å gjøre det fremkommelig for folk og dyr her hos oss. Milli er selvsagt henrykt, selvom vi ikke har drevet det lenger enn til å gå langs veien og kaste ball ut til sidene. Det er stort sett ingen som kommer opp bakken her nå, så biltrafikken er omtrent ikke eksisterende:o)))))

Ønsker alle en fin romjul:o)

15 kommentarer:

T :-) sa...

Gratulerer med nytt filmkamera. Dette ble jo knallbra, veldig klare bilder/film.
Ja hvit jul ble det i hvert fall. Dere har fått mere snø enn oss, men det er heeeeelt greit ;-)

Gry og Millis blogg sa...

Det var koselig sagt Tove:o) Jeg er mest fornøyd med at jeg fikk overført det. Pleier alltid å plundre med å legge inn ny maskinvare (eller hva det heter). Ser at jeg må lære meg å filme (savner et sånn "gammeldags" kikkhul for øyet, og ikke bare en skjerm). Nå leser jeg litt bruksanvisning, prøver litt også leser jeg mere og prøver litt til. Det går helt til jeg blir lei og da er det endel funksjoner som forblir uutforsket....

Nøve sa...

Gratulerer så mye :o)

Det kommer du til å ha mye glede av. Det er vanskelig å få fram de rette "kvit-fargene" på bilder syns jeg, men filmen din ble bra. Så mye snø!!!

Her har hundene laga stier overalt, Tussi er en bykse-mester :o) Ho minner forresten veldig om en ung Milli...

Nina og Bonnie sa...

Grattis med råflott julegave. Den blir kjekk å ha. Gleder meg til masse film fra deg. Og du er jo kjempegod på å filme. Enig med Tove, klare bilder og ingen hopping.

Du er blitt proff på å legge inn ny programvare. Nå er det min tur til å spørre deg om dataråd. :)

Ha en fin romjul og kos dere med snøen, vel Milli i hvertfall.

T :-) sa...

overføring til nettet pleier jo å forringe kvaliteten masse, men her ser den jo fortsatt perfekt ut. husk på å filme oppi Hallingdalen også ;-)

Ville sa...

Gralla med nytt kamera!
Så gøy, nå blir det nok noen filmer av Milli i fremtiden:o)

Veldig kjekt å se henne på film, og så flink hun er til å legge fra seg ballen foran deg:o)

Jeg synes også at det var bra filma!

Ragnhild B. sa...

Så fin film! Gratulerer med nytt videokamera, det vil både du og vi få mye glede av!

Ragnhild B. sa...

Hei igjen! Har skumma litt gjennom tidligere innlegg ettersom førjulsdesember forsvant i alle slags gjøremål, og da ser jeg at du inviterer til samling 7. februar. Det hadde vært moro, - får se om jeg får det til!

Gry Viola og Roxie sa...

Grattis med kjempe flott kamerea!
Filmen av Milli er kjempe fin!
Nå blir det nok mange filmsnutter fra deg her på bloggen! Gleder meg masse til det!!
Ha en fin romjul videre! Så ses vi i 2010!!

Anne-Liss sa...

Gratla med nytt kamera !!

Ble veldig fin fin av Milli på leit etter ballen. Nå gleder jeg meg til mer film.

snorredimma sa...

Gratulerer med nytt filmkamera! Er det ikke gøy?? Du klarer jo å holde kamera rolig, også du da....det ser ut som om jeg skjelver som et aspeløv når jeg filmer - blir skikkelig "sjøsjuk" av å se på det jeg filmer..hehe

Så flink Milli er til finn fram til ballen sin - det er jho nok av snø å lete i, ser det ut som! Vi har også såmye snø, og vi har det bare helt topp!! Vi ELSKER snø.;o)

Irén sa...

Grattis med nytt videokamera! Flott gave fra Ola gitt :-)

Ekstra kjekt at vi får se film av vakre Milli. Artig å se henne i snøen på jakt etter ballen.

Gleder meg til flere filmer ;-)

Balder og jeg ønsker dere en fortsatt flott romjulstid! Masse hilsner og klem fra Irén

Berit sa...

Godt nytt år til dere !

Hilde, Fant og Ebbie sa...

Så flott gave du har fått da, Gry!
Nå blir det enda bedre å følge med på bloggen din!!
Det er deilig med snø, hundene bruker jo litt mere energi der de hopper og spretter. Det ser ihvertfall ut som om Milli-mor koste seg på filmen.

Jeg skjønner at dere skal til Bergheim nyttårsaften? Det blir helt sikkert kjempekoselig, både for dere voksne og Milli og Nalle!!

Ha en fortsatt fin romjul og kos dere veldig hos Inger-Synøve m. familie.

Inger`s blogg sa...

Gratulere med en gave du sikkert kommer til å få mye glede av.
Filmen er fin den.

God tur til Bergheim.