lørdag 21. mai 2011

Tjorven har kommet hjem!!!!


Endelig, i går skulle vi hente hjem verdens beste Tjorven!!! Jeg var helt i ørska i hele går, og gledet meg VELDIG!!! Ikke uten grunn skulle det vise segSmilefjes. Noe så utrolig herlig å få i hus!!!! Så trygg og god og rolig og harmonisk og kosete og absolutt perfekt!!!!!!


Jeg hadde veddet ganske mye på at Milli skulle bli superhenrykt over en lillesøster. Så feil kan man ta! Milli ga fort (og helt på sin plass) beskjed om at HENNES pupper, de skulle få være i fred, så gjorde hun et forsøk på å piske opp steminga igjen med litt lek….. Millis lek er mildt sagt voldsom, hvilket Tjorven ga klar beskjed om. Da så Milli oppgitt på meg, og jeg er sikker på at hun tenkte "når du først skulle dra ei lillesøster i hus, kunne hun ikke vært lekbar liksom??????” Siden har hun gitt litt opp og er litt likegyldig egentlig. Hun gjorde forsøk på å teste ut om Tjorven har blitt mulig å leke med i løpet av det siste døgnet – det kommer seg – men Milli ønsker seg en type Charlie, og der har vi nok et par uker igjen tror jegSmilefjes som blunker. Når det er sagt, så skal det sies at Milli er uendelig snill! Ikke irritasjon å spore, bare en form for oppgitthet, men mild og god og bare fin!!!!


Sissel var klar over at dette villle skje, så jeg har bare fått gode råd om ikke å stresse og la dem ordne opp mest mulig selv. Det er et deilig råd å få synes jeg. Da slipper jeg å bry hodet mitt med å bekymre meg om alt mulig.


DSC_0117-1


Liten og stor. Tjorven DIGGER Milli!!!!


Foreløpig ingen uhell inne, flinke jenta tisser og bæsjer ute!


DSC_0119-1


Sånn skal det gjøresSmilefjes som blunker


Tjorven har sovet i hele natt. Milli og jeg måtte vekke henne i sju-tiden i dag morges. Da ville hun gjerne kose litt før vi sto opp. NOE SÅ HERLIG!!! Vi sov kjempegodt i natt, og jeg har ikke tatt Tjorven opp i min seng. Hun fant seg en fin plass under den, og av og til i senga si’ med Fjelldronningteppet i.


Tjorven er både myk og tøff på en gang, en helt utrolig vellykket blanding! Når de vokser litt “sammen” så har jeg en mistanke om at Milli og Tjorven blir det perfekte radarpar.


DSC_0118-1


Vent på meg a’ Søss, jeg kommer for å leke med deg i den herlige vedhaugen (som ikke akkurat er noen haug lenger….).


Tjorven er utrolig kosete. Hun blir helt glassmanet i øynene når jeg stryker henne på magen, da siiiiiger hun sammen og bare kroer seg. Tjorven er også ekstremt glad i mat!!! Jeg håper aldri hun finner ut at kraftfòr er godt…. Ola truer med å døpe henne om til “Korven”, hun er ikke akkurat noen sylfide, men har en god og rund valpemassepose, sånn som valper skal ha.


DSC_0120


Om andre har hatt i seg maten før, nei det plager ikke Tjorven-mor. Sauebæsj er digg!


Tjorven kan navnet sitt og hun kan gå i bånd (forover….). Hun synes det er SÅ stas å gå ved siden av Milli i bånd, snuser på alt Milli snuser på og er helt blodfan av alt storesøster gjør. Kjempegøy å se på.


DSC_0124-1


Heldige meg, som får tygge på samme pinnen som Søss….. DET er tøft altså!


Tjorven lager sånne søte, små knirkelyder når hun sover. Skikkelige gode lyder, bittesmå knirk fra den lille (dog noe korpulente) kroppen.


DSC_0130-1


Verdens vakreste Tjorven-korven på jordet.


Beslutningen om å få en hund nummer 2 var helt genial!! Jeg synes dette går kjempefint, til tross for Millis noe manglende entusiasme. Om to måneder er jeg sikker på at Milli lurer på hva i all verden hun tenkte på når hun ønske seg en lekekamerat i stedenfor en søt liten valp i hus!


Tjorven er helt perfekt som lillesøster og familiemedlem hos oss. Jeg gleder meg til livet med Milli og Tjorven sammen. Tusen takk til Sissel og Per som har tatt så godt vare på jenta mi’ helt til nå. Hun har hatt det fantastisk hos dere, hun kan nemlig ikke bli bedre!!!


Dette var en litt rotete oppdatering fra oss, men vi har det bra nå vi tjømlingeneSmilefjes. Fjelldronningens Lykke bærer sitt navn med rette. Velkommen til oss lille venn!


God helg!!!!


PS! .....og akkurat etter at jeg hadde skrevet dette innlegget, lekte de to i vildens sky ute på jordet her. Sissel hadde rett. Milli avpasser farta og intensiteten og Tjorve-lorva tåler mer. Nå går det ei kule varmt på verandaen. Så deilig!!!!

22 kommentarer:

Kjersti sa...

Gratulerer med nytt familiemedlem! Hun er jo bare helt bedårende da, og av erfaring vet jeg at bilder ikke gir halvparten av et så godt inntrykk som de gjør i virkeligheten, disse søte små :)

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Åhhh, Gry! Den jenta der tror jeg blir like spesiell som Milli! Hun har et utrolig vakkert og klokt uttrykk. Gleder meg masse til å følge henne, knuseklem herfra til hele bunten :)

Christian og hundene sa...

Grattis med lykke i heimen :-D Hun er skikkelig søt :-)

Toivo var ikke særlig begeistret i starten for Nieida han heller, men det gikk veldig fort over ;-)

Nøve sa...

Åh så moro å se dem sammen :)))) Sier som Sidsel, den jenta der kommer til å bli like spesiell om Milli (nesten)
Fortsett å henge etter dem med kamera, Gry! Detta går strålende!
Klem fra tante-pose-svigermor.

Inger`s blogg sa...

Gratulerer nok engang, det blir moro å følge med på livet til Tjorven og dere!
Hun virker ganske så tøff den lille jenta, egentlig syntes jeg hun er ganske så stor. Moro dette Gry, å få en ny elskling i huset. Og du vet, Fjelldronninger er spesielle!!!
Flinke Milli, det er ikke bare,bare, å få snut opp ned på all ting, men det går seg til, bare se på Roxie og Jackie, det kommer til å gå kjempe bra!!!

snorredimma sa...

Hælle-dussen så herlig. Tjorven er jo helt bedårende - så fine farger...kjempe-fin kontrast til lyse, gode Milli-mor!!

Dem to kommer til å være perlevenner før helga er omme - og med det flotte hundespråket til Milli vil nok både Tjorven og Milli tilpasse seg hverandre...Dette kommer til å være den beste investeringen du har gjort på lenge, Gry :-)
Men hvordan tok Ludo og Rødpus det å få en liten valp i huset??

Fortsett med å ta bilder - du må filme dem, også - og jeg gleder meg til å følge med på denne prosessen....

Gry og Millis blogg sa...

Inger: Tjorven er veldig grovbygd. Potene hennes er faktisk NESTEN like store som Millis, så du har helt rett:o)

Camilla: Ludo tar det med fatning, han aksepterer det meste vi drar i hus, så lenge det ikke plager ham, da smeller det, men han er en real herremann, det smeller bare en gang. Rødpus er tidenes dramaking, og nå spiller han direkte sjokkert. Det er nesten så han måper over hva vi har tatt med oss hjem....

Skal forsøke å filme dem i morgen eller litt senere, akkurat nå har jeg litt nok med å forsøke å sette noen få grenser her og der;o)

T :-) sa...

ååååh sååååå søøøøøt hun er!!

Jeg får spare lesinga til mandag.

Hanne sa...

Herlig! Herlig! Herlig!!

Dette går akkurat som bra som jeg tenkte meg (eller enda bedre faktisk)!

Så flink lita jente som sover hele natta og gjør fra seg ute. Nesten for godt til å være sant??

Gleder oss til å møte Tjorven og Milli når dere har fått "gått dere til litt"!!

Kos dere!!!

Gry Viola og Roxie sa...

Gratulere så masse med Fjelldronningens Lykke (Tjorven) Hun kommer nok til å kose seg glugg i hel sammen med både 2 og 4 beinte på Glenne!! Milli og Tjorven kommer nok til å bli så å si utdskilline!! Skal bli skikkelig koselig å treffe dere igjen seinere!! Så må jeg jo bare si at hunder fra Fjelldronningen er jo bare helt spesielle da!!! ( noen som sa at jeg er innhabil her???)

Nok en gang gratulere og kos dere masse framover!! De blir så fort store!! Roxie er 2,5 år og "lille" Jackie er 10 mnd og har fått sin 1 løpetid. Så ting går i record fart!!
Ha en fin helg videre!!

Nina og Bonnie sa...

Tusen takk, Gry for en så kjapp oppdatering. :o) Dette har jeg ventet på.

Jeg var jo så sikker på at dette kom og kommer til å blir såååå bra. Hvilket dyr vil ikke trives på Glenne? Milli er jo bare snill og husk du har fått en valp oppdratt på Fjelldronningen nå. Den er perfekt!!!!!!

Fortsett å ta med kamera på jordet. Gjerne videokamera. Det hadde vært gøy å se dem "live".

Spørs om ikke du må sette av tid til et lite besøk fra oss i sommer også. Men du for styre når det passer. :o)

Siss sa...

Da var godjenta på plass:-)
Dette har jeg gledet meg til lenge.

Litt rart og ikke ha hun rundt bena mine her hjemme, men sån er det å drive oppdrett.

Tjorven har det som plommen i egget hos dere.

Fy søren så fin hun er. Det ser jeg nå.
Ser med nye øyne når du la ut bilder av henne på bloggen din.

Gleder meg til å se henne om ikke så alt for lenge.

Lykke til med Lykke:-)

En stor nuss til flinke Milli mor.

Tine og Wilma sa...

Gratulerer med valp i hus. Hun ser fantastisk søt ut. Fine farger. Kos deg masse masse med Milli og valpetid fremover, de blir fort store.. ;) Tine

HIlde og gjengen sa...

Lykke!!! Det beskriver dette innlegget, Gry, og jeg gleder meg sammen med deg.

Tjorven er bare helt bedårende og Milli er flink storesøster, allerede. Du kommer til å få sååå mye glede av disse to flotte jentene dine.

Kos deg masse i dagene som kommer og le av alt det morsomme som dukker opp. Jeg har vært i "ammetåka" ei uke nå, regner med at du også kommer til å føle det litt slik innimellom. Det er liksom BARE hunder som er viktig om dagen!

Stor klem fra meg og mine og god søndag!!

Marianne sa...

For ei nyyyyydelig jente du har fått deg Gry! Er så spent på fargene hennes...Hun ser ut til å bli ei kraftig flott jente ;) Kos deg HVER time med lille bamsemums og Milli ;)

Lappelykke sa...

Gratulerer nok en gang med nå to vakre lapper, Gry! De ser så lykkelige og fornøyde - heldige Tjorven som har en så god storesøster å følge og heldige Milli som får en så god venn og lillesøster til å holde henne på tå hev;)

Dette var virkelig koselig lesning, vi gleder oss som sagt masse til å bli kjent med henne - Frost er alltid klar for å få en ny venn!

Ha en fantastisk søndag videre!

Solveig sa...

Hej Gry ! Grattis till den nya lilla Lycke .Ett passande namn för hon kommer att ge er mycket lycka tillsammans med Milli.Härliga bilder,lillasyster gör som storasyster,precis som barnen;-))
Ha det gott,hälsningar från Solveig,Opal och "mamma" Äzzi.

Solveig sa...

Hej Gry!Grattis till den nya familjemedlemmen.Lycke är ett vackert namn!Hon kommer att ge er mycket lycka tillsammans med Milli!!Härliga bilder,lillasyster gör som storasyster,precis som barnen;_))
Ha det gott,hälsningar Solveig,Opal och Äzzi.

Solveig sa...

Hej ursäkta dubbla kommentarer men jag tyckte den första försvann ut i rymden;-)) men det blir väl dubbel lycka då!!!

Ville sa...

ÅÅÅÅÅÅåååååå så nydelig Tjorven-Korven er:o))))) og bedårende vakker!!!

Tenk at ventetiden er over:o)

Jeg må lese og se bilder en gang til;o) og du gralla med endelig å den nye valpen i huset! Stor klem fra meg og nuss på nesa fra tante Ville:o)
Ps. er så deilig å se Milli og Tjorven i sammen!!!

Nøve sa...

Du må blogge litt hver dag,Gry!!!!

Unknown sa...

Gratulerar så mykje!!!! Du har verkeleg fått ein herleg kvalp i hus! ;) Vert heilt misunneleg eg...og ikkje minst veldig kvalpesjuk!