tirsdag 25. november 2008

Bydag!

Så var bydagen over. Det gikk over all forventning(!) Om ikke vi var dronninger av kurset, så var vi i allefall adelige:o)

Vi startet med teori på en parkeringsplass i Tønsberg. Nyttig. Så fikk vi beskjed om å gå i følge opp til Tønsberg Torg. Instruktøren plasserer oss rekkefølge. Vi fikk også beskjed om å ta hensyn til at hundene var på et nytt sted, og at dette skulle være en positiv opplevelse for dem. Milli var så henrykt over å være ute på tur sammen med alle kursvennene sine at hun glemte hele spøkelsesalderen. Instruktøren begynte å le av henne, fordi hun så tydelig viser at hun trives i en hundeflokk (her kommer gjengen og jeg liksom). Ingenting var noe skummelt, men alt var veldig nytt og spennende. Flinke, flinke Milli! Vi fikk skryt når vi kom frem, fordi jeg hadde satt henne i "flokkdrift" når vi begynte å gå og rost henne masse på veien opp.

På torget falt liksom dronningfaktene litt sammen, og det gikk "greit". Så fort vi skulle sitte og bli sittende stakk den så brått abdiserte dronninga bort til Bosse for å showe litt:o) Det gjorde ikke noe. Vi fikk ikke slippe Bosse og Milli på bli-kommandoer etter det, for de synes det var mye morsommere å leke enn å sitte der. Milli hopper en del opp etter godteposen, men det gjør ikke noe det heller. Det er en stor Rottweiler hann der, han er litt i spøkelsesalderen og bjeffer på statuer og mennesker og sånn. Han er veldig grov i målet. Milli spretter inntil meg så fort han åpner munnen. Da er hun VELDIG lydig. Jeg håpet egentlig at han skulle gneldre hele tiden, men så vel gikk det oss ikke;o)

Jeg kokte og stekte lever i går, og jeg skal si det falt i smak! Ikke luktet det så forferdelig som jeg trodde heller. Det skal vi fortsette med med ujevne mellomrom, sånn at hun ikke blir lei.

Ellers sover og sover og sover hun når vi er inne, og er som en liten rakett ute. Hun har fått helt dilla på å legge seg i små "huler", så vi finner henne stort sett under skjenken i stua eller under senga på soverommet. Jeg tilskriver det hormonene i den lille kroppen hennes.

Jeg er skrekkelig selvtilfreds i dag! Det var bare viljestyrke som fikk oss av gårde på kurset, og da er det ekstra gøy at det faktisk går greit!

Torsdag er siste gang på grunnkurs. Da skal vi få en individuell evaluering. Det blir spennende. Det blir nok ikke flere kurs på oss før Milli er ferdig med slyngelalderen (ca. 10 måneder), men da har jeg jammen lyst til å finne på noe.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott!!! Flinke Milli og Gry :-)

Marianne sa...

Så bra at bydagen gikk så greit, alltid litt mer moro å trene hund når det går rett vei.....

Nina og Bonnie sa...

Der kan du se, Gry. Flinke, søte Milli! Du hadde ikke noe å være nervøs for.

Anonym sa...

Dere er snille! Men jo lavere forventninger man har, jo gladere blir man når "ting" funker, og vi var egentlig forberedt på en sånn "OH NOOOOO" -dag:o)

Vi er fornøyde, også er det veldig koselig med så glade tilbakemeldinger fra dere. Tusen, tusen takk:o)))

Anonym sa...

Flinke Milli og svigermor!
Så flink hadde ikke jeg vært i by'n.

Har du "begynt å bygge rede", Milli-mor?? Håper du greier å vente bittelitt med den derre løpetida... Damene blir så grinete da, og jeg har tenkt å treffe deg på søndag!

Nuss til dere begge fra en stolt Nalle-mann :o)

Dixie sa...

Kjekt at det gikk så fint på bydagen! :) Det blir så mye gøyere å gå på kurs og trene og sånt, når ting går bedre enn forventet!
Lykke til på siste kursdag!

PS: de godbitene hørtes ikke så grusomme ut likevel, kanskje vi også må prøve dem en gang...?

snorredimma sa...

Det gikk jo bra! Dimma og jeg har nettopp blitt ferdige med grunnkurs i lydighet, og nå gleder vi oss til å ta fatt på neste kurs. Dimma og jeg har bestemt at ho er den fødte agility-hund, så det er neste kurs vi skal gå. Der er jo jeg helt blank, men har fått innpass hos Anniken Jensen i Svinndal, som er agility-instruktør, om å få være med på noe hun kaller forberedende agility-kurs før vi begynner på nybegynner-kurset. Gleder meg veldig - men det blir etter jul, og da nærmer Dimma seg 1 år. Og du, det der med spøkelsesalderen stemmer...Har merka noen fakter på Lille-frøken her...Ho kan stå å boffe i timesvis på en plastpose som ligger på plen, eller et skilt i veien osv. Snålinger!!

Caroline sa...

Hørtes moro ut! Flink Milli var da! :)