tirsdag 4. november 2008

Morsom helg og endelig var første kurskveld gjennomført

I helgen har Milli vært hos Daisy. Daisy er KJEMPESNILL!!! Hun finner seg i Millis valpenykker og er tålmodig som dagen er lang. Jeg tror at Milli har storkost seg. Jeg har hørt rykter om at Daisy kanskje synes det var litt greit å få familien sin for seg selv igjen, for på slutten av Millis opphold hos henne, begynte hun å søke tilflukt for den ustanselige bitingen i overleppe og bein.... Milli var i koma i to dager etter at hun kom hjem. Hun leker og leker og synes det er så innmari gøy, også tror jeg faktisk hun også synes det er greit å ha det helt "vanlig" igjen:o)

Ola og jeg var på rakfiskfestival i Valdres og hadde det veldig, veldig moro!!!! :o)

I dag var endelig kvelden for kurset til Milli kommet. Etter teorikvelden hadde flere kommet til og det var 12 hunder og eiere som stilte opp. Et greit antall egentlig. Vi lærte "På plass" (Milli kan akkurat den) og vi begynte så vidt på å gå på plass. Dette tror jeg blir veldig bra. Dyktig og motiverende kursleder som hele tiden understreket at vi var der for å ha det gøy, og at vi ikke skulle være redde for å drite oss ut. På slutten av kurset skal vi ned på Tønsberg torv med løse hunder (GAAAAAAAAA:o) Det var forskjellige raser, forskjellige aldre og forskjelllige forutsetninger hos alle oss som var der. Jeg trodde ikke den godbit fantes, som kan holde Milli unna andre hunder, men leverpostei på tube funket helt supert (takk til Tina og Dixie som lanserte "tube-godis":o) dessuten blir jeg mye mer bevisst på å holde kontakt med henne når det er en sånn type trening. Jeg synes hun var kjempeflink! Er veldig stolt av henne. Hundene fikk ikke lov til å hilse på hverandre (da de i så tilfelle ble belønnet for å trekke i båndet). Milli smughilste på en nydelig blanding av Border Collie og Shetland Sheepdog (jeg smughilste litt jeg også). Jeg håper jo de kan få lov til å bli kjent med hverandre etterhvert.... Det var mange staute karer der, men INGEN som kan måle seg med Nalle:o)))))) Nå er det kurs igjen på torsdag, og leksa vår er å trene på "På plass" og å drive med innkalling MINST 10 ganger hver dag. Det skal vi klare i morgen kveld. Milli er sliten og maser ikke om tur på jordet i dag, sånn som hun pleier å gjøre. Dette tror jeg blir kjempebra!

7 kommentarer:

Anonym sa...

AOOOOO!
Flinke, flinke Milli-jenta!
Stolt av deg. Ingen er så fin og snill og flink og lydig som deg!

1000 natta-nuss fra Nallen din

Dixie sa...

Kjekt at kurset var vellykket! :)
Da vi var på trening på mandag, var det leverpostei på tube som virket for Dixie også... Vi prøvde det for en stund siden også, men da var hun redd tuben. Men nå etter at hun har fått så mye magerost på tube, gikk det helt fint!

Lykke til videre på kurset... :)

Caroline sa...

Hørtes gøy ut med kurs, det blir nok bra :)
Hm, tubebelønning er noe jeg må prøve^^
Men lykke til videre på kurset, øve mye ;) hehe^^

Anonym sa...

Har dere gjort lekse idag???

Vi har bare leika med Kango, etter at jeg var på Kreativ og Nalle venta i bilen - hele dagen.
Nå skal vi få lekse fra Hilde framover! Det blir moro ;o)

Anonym sa...

Jepp, vi har trent på "På plass", også skal vi trene minst 10 ganger daglig på "kom" med godbit. Vi trente på verandaen i går kveld:o)

Det er gøy med lekser for hund!

Flinke Nalle, som venta i bilen mens mor var på jobb.

I dag er det kurs igjen. Gøy.

Anonym sa...

Hvor ofte er det dere har kurskvelder da, to ganger i uka? Jeg og Luna gikk valpekurs når ho var ca 4 mnd (hvis jeg ikke husker helt feil..), det var veldig kjekt! Vi venter på et viderekommende kurs, men det lar vente på seg.. Likegreit igrunn, vi har for tiden LITT for mye på tapeten... Akkurat no har vi en halvrevet vegg på kjøkkenet, og der er veldig kaldt der, for det er ikke helt tett enda.. :// Brr..
På jobb er det mildt sagt HEKTISK. Så det blit litt lite blogging fra denne kanten, vi får komme sterkere tilbake..!!! :)

Anonym sa...

Det hørtes fryktelig kaldt ut med en kjøkkenvegg som ikke er helt tett. Også nå som det er så rått og kaldt.... Uff a' meg. Ikke moro. Vi er innom bloggen deres så å si hver dag, så vi gleder oss til dere begynner å skrive igjen. Alltid gøy å lese nyheter om lille Luna.

Kurset er to dager i uka, også skal vi ha en lørdag + en "bydag". Da skal hundene i teorien oppføre seg eksemplarisk midt i byen..... Hmmmmmmmmmmmmm:o)