lørdag 24. januar 2009

Jeg visste det!!!!!!

I går, når jeg utrolig nok klarte å få frem den filmen på bloggen min, skrev jeg at jeg nesten ikke liker at ting går så glatt, for da skjer det noe jeg ikke har kontroll over rett etterpå.... Og hva skjer? Jo, den h....... pc'n konka ut IGJEN. Har vært hos pc mannen, og han kan låne meg en annen maskin, sånn at jeg har en mens den andre er til reparasjon. Akkurat nå bruker jeg ste-sønnen min sin (han er 19, og ikke så mye å se i helgene;o)

Det er altså ingen full krise, men nå har jeg fått dilla på å filme, og det må tydeligvis vente til jeg får tilbake min egen. Veldig irriterende når tålmodighet er et fremmedord her i gården..... Dessuten hadde jeg noen bilder på den andre, som jeg skulle sende inn til fotokonkurransen vår. Det ene var av Daisy, og det har jeg sendt menneskepappa'n hennes på mail, så med litt flaks har han ikke slettet den mailen....

Ellers snør det her,. Store, våte filler. Det hadde gjort seg med et par minusgrader og litt fin pulversnø i stedenfor slapset.

Milli-mor har fått seg en omgang med børsten i dag. Hun liker det ikke! Når vi først er i gang tror jeg egentlig hun synes det er litt godt, men hun vil liksom ikke i "startblokka" og prøver å stikke seg vekk og ser helt begredelig ut:o)

I går lagde jeg tapas til kvelds. Nam, nam. Kanaripoteter og forvellet asparges med spekeskinke og parmesanost. Anbefales! Forøvrig kan det opplyses at vanskelighetsgraden på denne retten er lik null. :o)

Nei, nå ser jeg at jeg bare skriver surr (sur nå), bare å få på seg fillene og ta med Milli på tur, for hvem kan være i dårlig humør når hun viser en sånn utrolig glede over snøen?!

8 kommentarer:

Hanne sa...

Moro med data, Gry!!
Så bra at du fikk til å legge ut en film. Du er jammen flink og fu får det helt sikkert til igjen, tenker jeg. Jeg har ikke videokamera, jeg. Vel jeg har et gammelt et som jeg neppe klarer å få overført noe til PCn fra...
Snør i massevis her også!! Nå holder det!!! Jeg har ikke tid til å måke - skulle liksom bruke helga til maling. Bienna liker visst været veldig godt, hun bykser rundt i store kenguruhopp og borer nesa ned i snøen. Jeg kunne ønske jeg også var en lapphund... Sukk...

T :-) sa...

Dette er bare for at du skal sette ekstra stor pris på pc'n din det Gry. Kanskje den savner litt godsnakk og godbiter... og har satt igang en lite gå-sakte-aksjon?

Anonym sa...

Jeg har ikke videokamera jeg heller Hanne, men jeg har det lille kompaktkameraet jeg har hatt med på tur når dere har vært her, og det kan filme:o)

Milli har også fått kengurufakter i snøen, og synes det er kjempegøy! Vi gikk tur i sta', og da gikk vi ganske mye oppi skogen og inne på jordene, det blir nok slitsomt for lappisene også, for nå ligger hun rett ut.

Den pc'n min er som en gammel bil, den har fått sjel (men er ikke det minste sjarmerende;o) Nå får jeg i hvertfall fikset det som er galt, også får jeg jo låne en i mellomtiden.

Hvordan er det hos dere Tove? Dere har sikkert mye snø dere også. Koser Vina seg?

Anonym sa...

Vi snør ned her oppe! Bonnie og mamma'n våga seg ikke ut på detta føret, fornuftig nok. Vi har vært i 80 årslag lenger oppi dalen, trafikken gikk i max 50...
Nå er Bjørn og Nalle ute og måker :o)

Nina og Bonnie sa...

Stakkars PC`n din. Nå må du ikke rote for mye når du får den igjen. Men du er jo flink også, dette filmgreiene har ikke jeg prøvd meg på. Har jo ikke noe å filme med.

Vi snør ned vi også. Har vært å måket 2 ganger i dag. Det snør fortsatt. Skal vist blir opphold i morgen og resten av uken fram til helgen. Da er det på`n igjen.

Nina og Bonnie sa...

Gry, bare et spørsmål om hjemmesiden din. Hvor fant du sidefordeling på gjesteboka? Har vært inne å leita i hele dag. Dårlig på å oppdatere hjemmesiden så nå måtte jeg skjekke opp litt.

Anonym sa...

Hei Nina.

Vedr. sidefordeling i Gjesteboka: Jeg aner ikke. Plutselig var den bare der.... Jeg trodde det var noe 123hjemmeside hadde lagt inn.... Jeg har ikke oppdatert hjemmesiden på evigheter, så jeg har ikke trykket på noen knapper jeg ikke vet hva er heller (tror jeg:o)

Anonym sa...

Jeg var inn om hjemmesiden igjen nå og da var det blitt sånn hos meg å. Da skjer det sikkert automatisk.