lørdag 31. januar 2009

Besøk av en skikkelig kjekkas fra Andebu;o)

Vi har hatt besøk i dag! Av Inger, Harald og Chicko. DET var stas det!

Det skjedde akkurat det samme som hos Nina og Charlie. Chicko kom inn i stua, også var Milli og Chicko i full lek. Med en eneste gang. Ingen innledende snuserunder eller “bli kjent” fakter. Begge to hiver seg i leken, akkurat som de tenker “JIPPI, en Leker”.

Chicko er nok ørlite grann lavere enn Milli, men han er kjempekraftig. DE store potene! Etterhvert gikk vi opp på jordet…. Jeg lar bildene fortelle resten av akkurat DEN historien:o)

Bilde 007

To glade lappiser:o)

Bilde 018

En staut kar fra Andebu 

Bilde 011

Milli er som vanlig veldig (for å si det mildt) toneangivende i leken…..

Etter å ha latt hundene løpe og leke ganske lenge, tok vi en liten tur gjennom skogen og hjem. Inger og Harald var kjempekoselige og vi drakk kaffe og pratet litt (mest om hund), mens Milli og Chicko var på verandaen. Milli slet nok ut Chicko med lekelysten sin, for han ville gjerne inn etter en stund (akkurat det er ikke noen stor bombe, Nalle søker tilflukt på kjøkkenet for å slippe den lille masekråka:o)

Jeg blir liksom ikke så godt kjent med våre besøkende firbente, de har jo rett og slett ikke tid til meg (jeg forstår jo hvorfor), men jeg rakk å få med meg at Chicko var en flott og blid gutt (som er veldig glad i mat. Jeg ble favoritten en stund når han oppdaget at jeg hadde leverpostei på tube i lomma;o)

Dette var veldig koselig, og jeg tror ikke det er siste gang Milli og Chicko får leke sammen. Nå er Milli merkelig nok våken (men veldig rolig da), så hvis/når Ola sovner på sofaen (han holdt seg våken i går kveld – skikkelig spooky) blir det nok en veldig rolig lørdagskveld på Glenne:o)

15 kommentarer:

Dixie sa...

For noen kjempefine "i farta"-bilder! Spesielt det siste, var det jo kjempemye fart i! Skjønner ikke hvordan du får det skarpt, jeg... :)

Chicko var forresten en utrolig fin hund! :) Og for noen fine farger! (Det sier jeg visst om alle lapphunder, tror jeg, for alle fargene er liksom så fine på hver sin måte...)

Anonym sa...

Jeg synes også det siste bildet var fint, Milli har ikke ett ben på bakken - alle fire beina er i lufta. Det er kameraet som ordner dette Tina, jeg har bare lært meg noen få av mulighetene og gleder meg til å bli enda bedre. Hadde det ikke vært for fotokonkurransen, så hadde jeg ikke lest bruksanvisninga enda....

Chicko har vel egentlig vokst opp med Dixie? De er født hos Fjelldronningen på samme dag, så de er jo gamle kjente de to:o)

Enig Tina, jeg sier også det samme om alle lapphunder. Litt sånn "den var fin" og "den var fin" og "den var i hvertfall fin":o)

Anonym sa...

Ja, det må jeg si, flotte bilder i farta! Og for en flott kar! Chicko var jo helt nyyydelig :) De er virkelig flotte disse finske lapphundene :))

Nøve sa...

Han er visst en skikkelig kjekkas han der,ja! Han har liksom så karslige øynebryn ;o)
Godt at Milli er slik en uskyldig liten Leker, sier Nalle, her han ligger rett ut...
Ha en fiiin kveld!

Anonym sa...

Chicko prøvde seg litt, men fikk ikke snøret i bånn;o) Ingen fare der Nallemann.

Dixie sa...

Chicko og Dixie har nok vokst opp sammen de, ja! :) Lurer på om de hadde kjent hverandre igjen hvis de traff hverandre nå!?

Må bare si en gang til at bildene var helt utrolig fine! :)

Anonym sa...

KJØRTE DU TRILLEBÅR, MILLIMI?

Hanne sa...

Oj, oj for noen supre bilder, Gry!! Det nederste med Milli "hengende" i lufta var jo helt ubetalelig.

Også så koselig med besøk! Visste ikke om lapphunden i Andebu, men det er nok flere rundt om enn vi er klar over?

Enig i at Chicko ligner på Marco, Hanne. Og i at alle lapphunder er vakre på hver sin måte...

Anonym sa...

Jeg prøvde å kjøre litt trillebår, men han Chicko var mye ivrigere på det enn meg.... Da fant jeg ut at jeg kunne dra ham av gårde etter den ene poten, så jeg beit meg fast, og dro det jeg er god for:o)

Nallen min: Jeg sleit'n ut jeg....

Anonym sa...

Tina: I følge Inger, så er Chicko helt vill etter Sissel på Fjelldronningen. Ingen tvil om at han kjenner igjen henne:o) Hun brukte å sitte med alle valpene (Dixie også) i fanget, og det er visst det eneste fanget han sitter i nå også:o) Kanskje de hadde kjent hverandre igjen. Vet du noe om det Nina? Kjenner Charlie og Chicko hverandre igjen?

Jeg er også kjempefornøyd med det nederste bildet Hanne. Det er et ordentlig "øyeblikksbilde", der hun ikke har bakkekontakt:o)

Hanne sa...

I følge vår oppdretter kjenner alle "barna" henne igjen, uansett om det har gått lang tid. Jeg er sikker på at også hundene kjenner hverandre igjen. Bienna og Bonnie f.eks. er utvilsomt "gamle kjenninger" og tar straks opp leken der de slapp tråden sist. Bienna kjenner tydelig igjen hunder vi har møtt på tur tidligere også (gjerne lenge før jeg ser hvem det er). De husker og skjønner nok mer enn vi tror...

Anonym sa...

Det tror jeg også Hanne. Nalle kjenner igjen bilen vår. Det var en stund han bjeffet på fremmede biler på Bergheim. Vi kom - ikke en lyd å høre - bortsett fra gledesbjeffing når vi kom nær nok. Men, som Nøve sa, "Hvorfor skulle de ikke det, VI kjenner jo hverandre igjen" og det er veldig sant.

Nina og Bonnie sa...

Så gøy Milli har hatt det. Chicko er jo en ordentlig kjekking. Nalle må passe på nå. Mange friere står i kø.

Supre bilder du har tatt, Gry. Særlig det siste.

Christian og hundene sa...

Han var en flott kar ja:-) Mange fine lapper rundt omkring...

Flotte bilder også, blir gøy å se alle bildene i konkurransen:-)

Nina og Bonnie sa...

Nå har ikke vi fått møtt Chicko ennå. Men når vi har vært på Fjelldronningen er Per den som Charlie er helt idiot med. Han prater og prater med Per mens han ligger og vrir seg og prøver å klatre over hele Per.Lager noen skikkelig rare lyder. Det er ingen andre han oppfører seg sånn med. Nå har det vært mye valper der den siste tiden så vi har ikke fått vært der siden i høst. Skal bli spennede til søndagen.