lørdag 3. januar 2009

Siste "feriehelg"

Nå lir det mot slutten av "ferien". Kanskje like greit, jeg spiser for mye, drikker for mye og røyker for mye. Når vi er i vår vante gang, sånn i arbeidsuka, blir det lite eller ikke noe av alt sammen (ikke maten da forresten;o)

I går bestemte jeg meg for å gå en skikkelig fin tur med Milli. Først trente lenge vi på innkalling oppe på jordet. Det pleier å gå bra når vi er alene, men gikk ikke så bra i går. Vi trente litt annen lydighet i steden; "sitt, bli, dekk, bli, rullrundt". Alt det gikk helt fint, det bare skar seg litt på innkallingen, men vi ga oss på topp, det skal vi ha;o)

Jeg fant ut at vi like gjerne kunne begynne på turen vår. Det var iskaldt, men det er jo så vakkert! Bare se:

Glennestranda i vinterskrud, uten en krusning på vannet


Milli ble skikkelig sliten, det er nok kombinasjonen av trening på søk og lydighet som slår henne litt ut tror jeg, pluss at vi har ferie enda, og da skjer det litt mer enn når hun er med meg på jobben og det eneste hun gjør er å glede seg til dagen er over;o)

Men i dag skulle jo Hanne, Thea og Bienna komme! Det gledet jeg meg veldig til! Jeg har tenkt i dag, og funnet ut at jeg er heldig som har noen så dyreglade lappiseiere, praktisk talt til "naboer" (det er ikke mer enn ca. 15. min. å kjøre tror jeg). I tillegg er Hanne og Thea veldig lette å like og hyggelige å være sammen med. Bienna er ei herlig jente med bein i snuta. Hun markerer hvem som er sjefen (uten at Milli gjør noe særlig annet enn å legge seg på ryggen og vente på at hun skal bli ferdig, så de kan leke videre). I dag husket Bienna hvor vi gikk sist, og i følge Thea og Hanne gledet hun seg til å bli sluppet løs igjen. Da løper og løper og løper hundene på ekte lappisvis, jumpende side om side.

Bienna er en ordentlig "pinnejente", og her snakker vi ikke om småkvist;o)

I dag valgte jeg en (den?) veien jeg vet jeg kan, så vi gikk oss ikke bort i det hele tatt. Hanne og Thea forsikret meg (kloke av skade?) om at de hadde god tid;o)

Vi skulle gå over jordet der sauene går når vi skulle hjem. Bienna var kjempeflink, bjeffet litt og var nysgjerrig, men ikke aggressiv i det hele tatt. Når hun kom seg velberget over jordet og ut på den andre siden, var det til og med litt gøy å hilse.

Flinke Bienna hilser pent. Stolt Thea i bakgrunnen:o)

Thea og Hanne satt etterhvert Bienna i bilen, for nå skulle sauene hilses på. Det er så utrolig koselig når noen viser en sånn ekte glede og interesse for noe vi bruker så mye tid på, også er de veldig flinke til å skryte av sauene, det varmer en "mors" hjerte (det er lenge siden jeg forsto at den biologiske klokka mi' er stilt litt "anderledes";o)


Er det de to- eller firbeinte som koser seg mest??

Thea har falt fullstendig for Ludo - katten vår. Det er i aller høyeste grad gjensidig. Etter å ha fått masse kos før de reiste i dag, la han seg med et fornøyd (og katter KAN virkelig kunsten å se fornøyde ut) på stolen sin.

Vi har hatt en flott dag, og gleder oss allerede til neste gang vi sees. Som vi snakket om, det går jo mot lysere kvelder også:o)

Nå skal det bli litt godt å komme inn i vanlige rutiner igjen, særlig mht. alle mulige slags nytelsesmidler..... I dag har jeg faktisk ikke lyst på sjokolade(!). Jeg er ikke helt sikker på om det er et godt eller dårlig tegn....









15 kommentarer:

Nøve sa...

Så fine bilder, og DET fine av Milli øverst!!
Ser trivelig ut med sol også, må jeg innrømme..
Og hunder og folk koser seg ilag, det skal ikke så mye til! Dere har virkelig fått en knallstart på 2009.

Glad det går mot slutten av ferien vi også nå. Skal ALDRI drikke mer, trur eg.. Må iallefall begynne å trene mer med Nalle, han er en slags rabbagast om dagen. Dere har vært flinke!!!

Anonym sa...

Hei Nøve. Jeg har skjønt at det har gått litt slag i slag oppi der;o)

Gleder meg til å lese om Nalles "rabbagast-takter", men det kan jo ikke være så ille, han er jo verdens beste!

T :-) sa...

For et praktfulkt bilde på toppen av bloggen, helt nydelig både hunden og bildet!

Og at dere ikke gikk dere bort og du fant lett fram til Nina - dette må bli et knallår Gry, med en så god start ;-)

Jeg får lyst til å komme for å hilse på sauene dine jeg og, så fint som de står og venter på kos.

For mye drikke og røyk? Bra dere har noen laster dere også ;-)

Nøve sa...

Han er litt håpløs å gå tur med om dagen. Han går bak meg som en skikkelig gjeter,nesten mellom beina mine, før han plutselig rykker til alt han kan - full fart! Han går i sele, så det gjør ikke vondt for ham, men slitsomt for meg stadig være forberedt på disse utfalla. Merkelig oppførsel. Han skal liksom gå fint så jeg slapper av, i håp om å overrumple katter eller biler, tror jeg!
Han bjeffer og maser når jeg stopper.
Gikk til Vicky en tur idag. Trodde ho hadde løpetid, men ho var helt uskyldig i Nalles guttestreker. Men, på heimvegen gikk han fint. Han fikk vel vilja si til slutt da kanskje...

Anonym sa...

Det har jeg ikke tenkt på Tove, men kanskje dette er året hvor jeg FINNER FRAM? Det hadde vært deilig!

Du er så hjertelig velkommen! Både folk og dyr hadde gledet seg over besøk fra deg!

Laster er det nok av Tove, men ikke særlig fler enn dem som er nevnt her tror jeg (bortsett fra at jeg er som en narkoman etter sjokolade).

Kanskje det er som du tror Nøve, at han endelig fikk vilja si, og fikk komme til Vicky? Det høres litt slitsomt ut for deg, for han er jo stor, kraftig og veldig sterk. Får satse på at Nina hadde rett, at det er en pubertet.

Hanne sa...

Hei igjen og takk for en flott dag!! Jeg må bare rose deg litt jeg også for det fantastisk nydelige bildet av Milli i headingen. Vakker jente!
Her i gården må vi også tilbake til striskjorte og havrelefse, merker jeg, men....vi kan i allefall se frem til et hyggelig 2009 med mange fine hundeturer!!

snorredimma sa...

Milli er ei utrolig vakker jente - flott bilde av henne, da! Det høres ut som om du har hatt et trivelig besøk og kjempe-start på det nye året. Sjøl går jeg fortsatt i en litt sånn "daffe-modus" - og det til tross at jeg allerede har jobba 2 netter. Skal snart få skrevet litt i bloggen, jeg også.....

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig at "Snorredimma" er hjemme igjen! Har du hatt det fint? Gleder oss til å lese bloggen din.

Dixie sa...

For et kjempefint bilde øverst! :) Og selvfølgelig også alle de andre bildene - det så ut som en fin tur... Det ble ikke noen langrennstur på oss i dag, men vi skal gå litt i morgen før vi reiser i stedet.

Vi har jo Ville og Berit i ca. samme avstand som dere har Bienna og gjengen. Det er veldig kjekt når man kan treffes så ofte! :)

Anonym sa...

Du er flink til å ta bilder, Gry. Kjempefint bilde av Milli. På forsiden på hjemmesiden også.

Du har nok ikke flere laster enn oss andre, noe skal vi jo ha!!

Dere hadde et fint besøk av Bienna, jeg vet jo hvor koselig det er å gå og skravle med deg. Og hvor flink og god Milli er. Vi fikk jo til en slags innkalling etter hvert, vi.

Nalle er i sin siste pubertet, det høres sånn ut. Siste test av grenser. Da er det vist viktig å være konsekvent. Lettere sagt enn gjort.

Gry og Millis blogg sa...

En gang i tiden var jeg litt flink til å ta bilder, sånn på hobbybasis. Mye av det er glemt, men etter at jeg lagde hjemmeside og blogg, så er det gøy å ta bilder igjen. Hanne og jeg snakket om kameraet ditt i går Nina. Du gir inntrykk av å være fornøyd med det? Hanne pusler med tanken på å kjøpe seg et nytt digitalkamera. Dessuten kom vi så vidt innpå om vi skal ta turen til Larvik med både Bienna og Milli. Tror du Charlie hadde likt det;o)?

Nina og Bonnie sa...

Det spør du om?!!Såååå moro om dere hadde kommet. Er veldig fornøyd med kamera. Må bare få kjøpt meg en veske til det, så det ikke blir fort ødelagt.

Marianne sa...

Så nydelig Milli er, og så heldig du er som bor på et så flott sted. Jeg bor i skauen, hverken vann eller utsikt å se.
Dere er så heldige der borte i øst som har så mange "lappevenner" og andre hundevenner å være med. Fins det ikke noen lapper på sørlandet???

Hundecrazy sa...

Det var et kjempe nydelig bilde av Mills på toppen der!

Det nok ikke så lett å se hvem det er som koser seg mest av de 2 bente og de 4 bente;)

Anonym sa...

Jeg vet det Thea. Se på de to sauene som blir kost med. Bra smale øyne:o)