fredag 16. januar 2009

Nytt kamera, nye muligheter????

I dag har jeg vært ute og prøvd det nye kameraet mitt. Jeg kan si med en gang at jeg trodde det skulle utrette mirakler, det gjorde det IKKE. Det blir fortsatt mange rare bilder! Noen ble fine og noen ble “akkurat som før”. En veldig positiv ting er at kameraet tar bilder når jeg trykker på knappen, DET er jeg sikker på at sparer blodtrykket mitt ganske kraftig. Det begynte å snø utpå ettermiddagen, men litt fikk vi tid til. Bare se:o)

Bilde 028

Milli i “fjellveggen”

 

DSC_0061

Høne på vagle (hønebæsj på vegg…)

DSC_0064

Sau på vei til “mor”

Bilde 022

Milli “I farta”

Bilde 021

Mere Milli “I farta”:o))

 

Jeg er kjempefornøyd med menyen på kameraet, det jeg ikke forstår, handler om uttrykk og ikke vanskelig meny. Jeg er kjempefornøyd med å ta bilder i serier, det er kjempegøy! Det jeg ikke er så fornøyd med er at noen av “I farta” bildene mine fortsatt blir uskarpe…. Men det har blitt mye bedre. Og jeg trøster meg med at det er første gang jeg bruker det i dag. Jeg har ikke funnet noen andre motiver i dag. Det er stusselig vær, og ingen blomster eller noe å ta bilde av. Ingen isroser en gang…

Jeg tror det skal blir bra, men må bli mye flinkere til å “se” motiver, også gleder jeg meg veldig til å få en aldri så liten innføring av Hanne:o)

10 kommentarer:

snorredimma sa...

Her var det mange fin bilder. Likte spesielt det med høna, jeg da. og så fin pels som Milli har. Ikke nybadet, vel?

Gry og Millis blogg sa...

Jeg likte det med høna litt selv jeg. Den satt liksom der og vagla så fint..

Milli har en fantastisk pels. Oppdretteren hennes skryter også veldig av den. Hun er ikke nybada, men hun er nybørsta i dag:o)

Nina og Bonnie sa...

Er det ikke gøy? Jeg synes du er kjempeflink.Det er jo første gang du bruker det. Jeg har tatt hundrevis av bilder som blir uskarpe. Fikk tips fra Marianne om fokusen. Står i en eller annen blogg. Det har hjulpet meg. Men det gjør jo ingen verdens ting. De er bare å slette.

Høna synes jeg også var finest. Og for en flott hale Milli har.

Marianne sa...

Jeg synes da det øverste og nederste bilde var finest da. milli er jo helt nydelig og løfter jo bildene opp på et høyt nivå bare med å være søt...

Ting tar tid med kameraet, det kan ta lang tid å lære. kanskje vi skal ta et lyn kurs på lappetreffet? Alle kameraene er jo forholdsvis like, så det går jo ann å øve litt da..

Hanne sa...

Dette var vel en riktig god start!! Vet ikke om jeg har så veldig mye nytt å tilføre, men vi lærer vel stadig noe begge to, tenker jeg... Har funnet ut hvordan jeg velger det jeg kaller "følgefokus", altså at kameraet holder fokus på et motiv i bevegelse, men har dessverre ikke fått testet det ordentlig siden jeg bare jobber når det er dagslys (og om kvelden). Huff...

Gry og Millis blogg sa...

Dere er veldig snille da. Jeg synes egentlig jeg kunne tatt like bra bilder med det lille kameraet mitt, hvis det bare hadde knipset når jeg trykker... Også får jeg mye bedre bilder av Milli i fart. De bildene dere ser her, er Milli i supersupersuperfart.

Lynkurs mottas med takk Marianne!!!

Hanne: Jeg er såvidt på hils med Autoinnstillingen, og du er forlengst dus med den manuelle;o) Du har nok myyyye å lære meg.

Nina og Bonnie sa...

Jeg trøster meg med at øvelse gjør mester. Prøver meg frem med den manuelle innstillingen. Hos meg ligger det mye i tålmodighet, jeg har det for travlet med å knipse. Det blir mye rart.

Nøve sa...

Dette kommer til å bli skikkelig bra! Milli blir vel ikke møkk-lei kameradamen? Det er iallefall masse fint å ta bilde av der dere bor. Det var artig det med søya som kom springende mot deg også :o)

Men ingen sovende Ola??? Skjønner at du ikke hadde tid til det igårkveld ;o)

Nalle ligger ute og lar seg snø ned. Tror han tenker veldig på Milli.Jeg må vel gå en tur med stakkaren nå, men skal skrive mail til Lappejenta først ;o)

Gry og Millis blogg sa...

He-he. Milli er møkkalei av Kameradamen, som kaster ballen i alle mulige retninger for å få et bra bilde:o)

Ola sover MYE på sofaen, men han liker ikke å bli tatt bilde av, så jeg tenkte jeg skulle spare ham for det, men jeg lover, det er ikke akkurat et motiv "I farta":o)

Milli savner Nalle - og deg. Hun var så rar når hun hørte stemmen din på filmen du har lagt ut... Nå skal Daisy komme, og vi venter utålmodig begge to. Jeg skal simpelthen bare la dem springe her oppe, mens jeg tar bilder.

Dixie sa...

Så fine bilder! :) Jeg har faktisk så vidt begynt å lese bruksanvisningen til vårt nå! Etter maaange uskarpe bilder av Dixie tenkte jeg at det kanskje kunne hjelpe... (Det har ikke akkurat hjulpet så mye enda, men vi får håpe jeg forstår mer etter hvert!) :)